Ultraljud nr 3

SKRIVET DEN: 2009-10-26 KLOCKAN: 17:33:34
Snosade från klockan 06:30 till 06:50.. Klev sedan upp och åt min frukost, tvärkammade håret, letade mascaran som jag ej lyckades finna.. drog en djup suck efter att ha klätt mig i ett par mjukisbyxor i Large och en stor stickad tröja. Borstade tänderna och smorde läpparna med lypsyl. DONE!
Tänk om man kunde bry sig lika lite jämt? Exempelvis när man gick skola.. klev upp halv sju för att börja 08:20 men behövde dem där två timmarna på morgonen för att duscha, torka-platta-fixa håret, sminka sig i evigheter, leta kläder och prova i minst 20min osv..osv.. och ändå hann man inte äta frukost, och var ej nöjd med sig själv när man väl var klar..

Nu kan jag inte bry mig mindre om mitt utseende, inte för att jag blivit sötare, snyggare eller mer fit.. Men nu prioriterar jag annat som känns mer viktigt i livet. Visst vill jag bli smal, kunna ha mina gamla jeans och mina minsta partytoppar i Smal.. Men det känns inte som att jag vill det så mycket att jag kommer lägga ner en massa massa energi på det i framtiden. Och det är ju nu man ska passa på att klä sig bekvämt.. men man gör det inte bara för att man är lat, utan för att det ska vara skönt för magen. Ni ska veta hur ont det gör med snäva kläder, då man exempelvis ska böja sig, sätta sig osv.

Minns att jag innan jag blev gravid tänkte.. "jag ska minsann inte bli en sådan mamma som inte längre bryr mig om mitt yttre".. Men tro mig, på nått sätt så blir det lite så ändå. Inte att man skiter i det totalt, men det finns så mycket annat man måste lägga ner energin på, och sedan när man väl har en liten plutt så är det svårt med tid.

Nåväl nog tjatat om detta.. kl 08:10 gick iaf bussen till Piteå.. Jag och min pappas Fru therese möttes på buss-stationen vid 8, ditt vi båda vandrat i blötsnö / regn. Tur vi inte tog bilen i detta väder!!
Väl framme i piteå blev det en sväng på stan... och gud vad jag kollade på bebiskläder. Man blir ju helt tokig i barnsaker när man vet att man ska ha en liten. En massa sött som man ville shoppa med sig hem.. men det fick vara denna gång, jag är alldeles för fattig för att kunna köpa sånt nu. slutade iaf med att jag köpte två par sockar till den lille, för det vet jag att jag inte har många av iaf.



Sedan bjöd tessan på kinamat, åh gud vad jag älskar sötsur sås. Mjummi.
Kl 12:40 hade jag tid för ultraljud. Allt såg bra ut och bebisen låg med huvudet neråt. Jag frågade även denna gång om dem såg någon liten snopp, hon letade och hittade en "hamburgare" med hennes egna ord.
Så det ser fortfarande ut att bli en liten tös. Så kanske får jag användning av alla fina små klänningar jag fått.
Moderkakan hade också flyttat sig så kjejsarsnitt för den sakens skull behövs då inte, vilket känns skönt.
Nu kan jag ställa in mig på en vanlig förlossning! Även om det fort kan bli kjejsarsnitt för andra orsaker, sånt vet man ju aldrig föräns man är där.

Skönt att se att allt såg normalt ut. Det såg även ut att bli en liten bebis, iaf ingen jättekloss. Men samma där, man vet ju aldrig om "hon" tvärväxer på slutet. Nu vägde "hon" 1800gr.

Nu är jag hemma efter en massa bussåkning. Man blir lite trött av att åka buss tycker jag.

Igår var Marcus, Britta och barnen här. Fick en jätte fin ikealampa av dem som dessutom passar bra under juletider eftersom den ger ett mysigt sken..



+ att dem tog med sig barnvagnen. En jätte fin Emmaljunga :D



Tur man har bra släkt och vänner! =)

Tack för idag! Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback