Bihålorna?

SKRIVET DEN: 2010-04-15 KLOCKAN: 02:00:47
Känner att det gör jäkligt ont under ögonen när jag tar där.. kan det vara bihåleinflammation eller vad det nu heter?



Urs.. Känns som man blir sjukare & sjukare varje dag. Lägger mig ner för att försöka sova och det slutar med en hostattack & nysattack på samma gång så man måste upp och snyta sig.. igen.. och igen.. och igen! Känner mig helt slut i kroppen ändå har jag ju fått sova ganska bra nu i två nätter. Men det känns ju INTE att man har sovit. Känns snarare som man varit uppe 4 dygn. Gud vad jag klagar.. stackars Lily då.. som varit sjuk mycket längre än mig..

Ikväll så gav jag henne mat just efter Greys.. hon somnade med flaskan i munnen men hade ätit upp allt ändå. Var ju tvungen att väcka henne för att rapa lill gumman, stackarn. Hon rapade.. och kräktes på hela mitt hallgolv och över min axel. Sen gnugga hon sig mot min axel vilket resulterade i en himla kladdig med söt Lily. Ja då var det bara av med alla kläder och tvätta henne. Hon fick ligga naken en stund på skötbordet och lufta medan jag borstade tänderna. Hipsvips så hör jag hur hon tar i och har tummen i munnen samtidigt. BAAAJS KALAS!



Fort under med en renblöja och den fylldes vill jag lova. tvättade henne och skulle precis sätta på henne en ren blöja men då kom det ännu mer baaaajs. Så tvätta igen... men bra att hon bajsar för det är ju något som hon haft ett helsike med, förstoppningen! Nu bajsar hon ju som varje dag, ibland 2ggr som idag! :) Efter tredje tvätten av Lilla Lilyrumpan så gav jag henne lite baby massage med olja och varmt vatten ( inte för varm såklart) och oj vad denna lilla bebis njöt. Hon låg helt stilla. Till och med när jag vände henne på mage för att massera ryggen. Ja hon spydde ju några ggr såklart (gör hon alltid då hon ligger på mage) men hon gnällde inte nått. Hon som hatar att ligga på mage. Sen var det en ren blöja och pyjamas på. La henne i spjälsängen som jag pallrat upp med en filt under maddrassen och böcker under sängbenens framsida så att hon kan andas lättare. Gjorde 60ml välling som hon drack upp med en slurk och sedan fick hon tutten och vipppppps så sov Lily. skönt!




Det blir en tidig natt tänke jag.
. men ikket. Här sitter jag kl 02 på natten och kan inte sova.. varför skrev jag ju längre upp. Sen är jag så satans mörkrädd så att det inte går att beskriva. -Vad gör man för att bota det?
Jag är liksom helt säker på att om jag sa : "hej där, vad vill du?" så skulle en ande svara mig. Men självklart frågar jag inte. jag är för rädd.. och jag vill INTE se nån död människa som spökar heller. Ja vet det låter urfånigt men.. så är det! Har hänt för mycket lustiga saker i denna lägenhet för att jag ska tro att allt är naturligt. Skulle heslt av allt vilja att någon jag känner sov på min soffa.. varje natt! haha.

Har en massa bilder på telefonen som jag skulle kunna ladda upp, men helt ärligt orkar jag inte. Får ta det imorgon istället. NU? se tv lr lägga sig och vara mörkrädd? kan inte bestämma mig. KANSKE KANSKE somnar jag i soffan framför tv:n.. är dock rädd att jag inte hör Lily när hon vaknar då? what to do.. ?

God natt.. och snart Godmorgon.. om sisådär 4-5h.
NU snyta sig!






Har suttit och redigerat en bild på min pappa och hans fru. fina!

Kommentarer
Becca & baby:

Är också mörkrädd, så jag har tänt inne på taoletten och badrummet hela nätterna så jag ska våga gå och kissa/byta blöja :D Känns lite fånigt, men skönt att slippa vara rädd. Hoppas du fick dig nån sömn :)

2010-04-15 @ 10:50:32
URL: http://grrsexymama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback