Hej natten.

SKRIVET DEN: 2010-04-26 KLOCKAN: 02:28:01
Klockan är 02:26. Har just gett Lily lite ersättning igen. Hon har bajsat 5 eller 6 gånger idag, håller inte riktigt räkningen.. Nåväl skönt att hon äntligen kan bajsa... men 6 gånger.. det är första gången i hennes snart 5månaders långa liv. Förut var det 1-2ggr i veckan. Vilken vändning.. är hon sjuk eller är det normalt?

I natt blev det 2-3 timmars sömn för mig, och det var totalt självförvållat då Lilybus sov så gott, men jag bara låg och vred mig i sängen i flera flera timmar.. till slut såg jag att solens strålar trängde sig genom persinerna och rätt in i mitt öga. Nu jäklar måste jag sova.. Sömnade efter en stund och vaknade av en hungrig Lily någon timma senare. Men denna morgon/förmiddg vägrade Lily somna om eller ens ta en liten tupplur. Typiskt då man själv är så trött att man skulle kunna somna stående. Nåväl inget att göra åt saken. Hoppade in i en iskall dusch för att försöka piggna till medan Lily låg i babygymmet och sprattlade nakenfis. Försökte fördriva förmiddagen så smidigt och lättsamt sm möjligt. Undra om jag inte slog på en tvättmaskin(?) kom jag på nu.. får gå och kika det sen. haha..
Sen vid 14-14:30 somnade Lily och jag gjorde henne sällskap och vi sov i två timmar tills telefonen började ringa och väckte oss båda. Efter fyra någon gång kom mamma hit lite varor jag beställt med henne.. så som snus och smörgåspålägg. Sedan kom Kerstin hit och hälsade på till klockan 19. Strax efter det kom min kusin Andreas och hans flickvän Anna och dem for hem bara för en timme sen ungefär. Imorgon har jag några måsten, viktiga telefonsamtal & bankärenden. Sen blir det nog mest att försöka vila.



Har ju tagit lite kort idag med systemkameran, men jag orkar inte lägga in dem i datorn nu för den är alldeles för seg för det så skulle ta minst en timma.

Har förresten fått konstiga blåmärken på båda sidorna av benen. Började med högra benet för ca 3-4 veckor sen med tre blåmärken. Vi trodde då att jag kunde ha fått dem av mammas hund för det såg nästan ut som en tass. Men nu har det ökat till ca 15 blåmärken på höger sida av benet. Och på det andra benet har jag fått ca 7-9 st också?! får fler och fler varje dag och jag har ingen aning om vart dem kommer ifrån? På exakt samma ställe på båda benen.. men på utsidorna? små blåa runda blåmärken. och jag inte inte ens varit i närheten av en hund.


Ska nog ta och gå till sängs nu.

Sov så gott.

Kommentarer
Martina:

Hej :) Hon är ju så söt lilla Lily!



Hm, undrar vad det är för blåmärken? Jag har själv, eller rättare sagt min man har sett flera blåmärken på mig som vi inte vet vart dem kommer ifrån?



Väldigt konstigt.



Ha en underbar dag.

Kram

2010-04-26 @ 07:51:45
URL: http://frumammapappabarn.blogg.se/
Lina - Mamma till ängeln Emilia och Bönan i magen:

Hej.

Nope, vi visste inte att vi skulle få en tjej då så, det var en överraskning det med :) Jo visst det där med kläder osv men, man kan köpa allt efter också. Nu har vi massor av saker som är neutrala plus lite tjejsaker eftersom att min mamma visste att vi skulle få en tjej förra gången, n gjorde ul och såg men sa inget eftersom att vi inte ville veta.



Jag är beräknad att föda 11juni men blir igångsatt tidigare så, det är nog bara ett par veckor kvar

! :)

2010-04-26 @ 08:44:54
URL: http://hormonmonstretlina.blogg.se/
Louise:

Bär du på en bilstol om dagarna? Den fick jag blåmärken av på benen. Såg misshandlad ut emellanåt... :-)

2010-04-26 @ 13:10:46
URL: http://viifemman.wordpress.com
Darya:

Tack för tipsen, ska åka till babyland och kolla! :)

2010-04-26 @ 13:29:15
URL: http://darya.blogg.se/
En chicmamma med sin Ajdin:

Hej, hej.

Kika in på min blogg :) En liten överraskning väntar på dig :)

2010-04-26 @ 14:22:47
URL: http://chicmommy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback