Lily berättar.

SKRIVET DEN: 2010-04-26 KLOCKAN: 15:19:12

God morgon kära läsare. Idag sov jag ändå till kl 10:30, nog för att jag somnade jätte sent i natt men mamma blev ändå chockad då hon tittade på klockan. När jag vaknade hade jag inte ätit sen kl 02 i natt och var jätte hungrig. Jag kikade på mamma men hon bara snarkade.. Försökte att säga "mamma, titta jag är vaken" Men hon hörde inte nått och bara fortsatte sova vidare. Till slut blev jag less och gav till med det högsta vrål jag kunde. DÅ öppnade mamma sina ögon och tittade konstigt på mig. Såg ut som att hon var en zombie.


Sedan började jag grina, fast utan tårar.. Bara för att mamma skulle skynda sig upp och göra mat till mig. Det gjorde hon, men hon vinglade ganska mycket då hon gick. Hon kanske halvsov fortfarande. Sedan kom hon med mat till mig. Medan jag åt blundade jag. Mamma verkade tro att jag var trött bara för att jag vilade ögonen lite och försökte få mig att somna om, men det ville ju absolut inte jag. Bara för att mamma inte kan somna då jag somnar så tänker jag då inte sova länge på morgonen bara för att hon är trött. Mamma gav upp och bar mig till toan där hon böt min blöja och gav mig kläder. Sedan satte vi oss i soffan och såg lite tv. Sen fick jag sitta i bumbon medan mamma gjorde mackor till sig själv. Jag ville ju också pröva käka dem där konstiga hårda sakerna men jag fick inte smaka ändå.



Sedan låg jag i baby gymmet ett tag medan mamma fotade lite. Jag tycker inte så mycket om att bli fotad, nej jag skulle hellre stå bakom kameran jag också men det fattar ju inte mamma.
Jag har blivit så duktig på att greppa saker nu, så när jag vill ha nått så tar jag det. Som exempelvis mammas hår. Det är roligt att slita i. Ibland kan man råka slita lös en massa hårstrån, då ler mamma inte.. förstår inte varför för det är ju ganska roligt. Man behöver ju faktiskt inte ha en massa hår på huvudet. Och jag tycker att mamma kan dela med sig lite för hon är ju mycket mer än mig.



Sedan blev jag hungrig och trött igen så jag fick mat och sedan somna jag en stund. Nu har jag alldeles nyss vaknat och mamma har inte hunnit göra nått medan jag sov. Hon ser ganska risig ut. Hon har inte ens kammat håret och går runt med mjukisbyxor och en t-shirt som jag råkade kräkas lite på imorse.



Nu är jag uttråkad och less.. Det verkar mamma också vara, men hon verkar också vara för slö för att hitta på något idag. Hon skulle nog behöva duscha.. men jag orkar inte vänta på att hon ska göra det så hon får se ut som hon gör.

hejsvejs!!!

Kommentarer
Becca & baby:

Åh, mer sånt här. Det var superkul att läsa! Skulle verkligen vara kul att verkligen höra bebisarnas tankar! :)



Hopps du hunnit duscha och sova ut lite :)



Kram.

2010-04-26 @ 17:13:13
URL: http://grrsexymama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback