Lily om vuxna:

SKRIVET DEN: 2010-04-27 KLOCKAN: 12:41:11


Morgonen började med att jag vaknade kl 06.30 och var lite grinig. Men som vanligt så sov mamma och hade nästan just gått och lagt sig. Hon hade besök av min gudmor igår kväll och dem satt uppe till kl 03 i natt och surrade som några gamla kackerlackor! Jag själv var trött och grinig hela kvällen, men ville absolut inte sova, varför ska jag sova om dem får vara uppe? Dessutom ville jag ju höra vad dem sa. Vuxna är lite roliga för dem tror att vi bebisar inte förstår ett skvatt och sitter och pratar om saker och ting som jag nu har lagt på minne och kommer ta upp lite senare med min mamma, typ när jag lärt mig att prata.

Jag fick iaf bara nappen i munnen, jag som hade tänkt mig en stor god flaska välling, men icket. Aja, orkade inte protestera , man tager vad man får liksom. Så jag lyckades då somna om. Vid 10:40 vaknade jag ingen och var vrål hungrig. så jag skrek allt vad jag hade och mamma bara rusade upp ur sängen. Men inte hörde jag någon micro som sattes igång? Nej.. istället hör jag hur någon kissar på toaletten. Jäkla mamma.. Men hon drack ju iof en liter dr pepper innan hon skulle lägga sig. Och inte är hon lika smart som mig och använder blöja.. då är det ju bara kissa när man känner för det. Men nä.. vuxna dem förstår ju ingenting. Till slut fick jag iaf min goda välling. Mamma var jätte stressad för vi skulle på en mammagrupp för första gången idag kl 11:30. Men det fatta väl inte jag då hon inte sagt något så jag bestämde mig för att retas lite med henne. Först kräktes jag på mammas kläder som hon kämpat att leta efter i sin garderob. Sen när hon borsta tänderna släppte jag en storskit överallt som rann utanför blöjan, utanför mina kläder och in i babygymmet. Då såg mamma inte nå vidare nöjd ut. Men jag.. jag skrattade som bara den :D Sen när hon tvättat av mig och gjort mig fin, fick jag ligga utan blöja på mammas matta medan hon bara skulle skölja munnen ren från tandkräm. Men då kissade jag på hennes matta ! Det var också superkul. Sen när jag var ren och fin och påklädd så kräktes jag en gång till i mammas soffa och på hennes byxor. Då bestämde sig mamma hade vi inte skulle hinna gå några km på mindre än 10 minuter. Så det blev ingen mammagrupp för oss. Men lika glad är jag för det för jag är jätte trött nu efter allt jag hunnit göra på någon timma. Så nu håller jag på att somna.



Min mamma tror att jag håller på att få tänder. Jag dreglar och har händerna i munnen hela tiden. Dessutom är jag lite extra grinig. Själv har jag ingen aning, eftersom jag aldrig haft tänder och är inget jag planerar att skaffa mig! Varför ska man ha sånt egentligen. Det ser ju inge vidare snyggt ut med en massa vita klumpar i munnen, som man dessutom ska dra en borste över för annars får man troll i dem. Knasigt. Nej jag klarar mig lika bra utan. Utan gör dem inte ont och man måste inte hålla på att ta hand om dem heller. Tänder är sååååå för vuxna. Dem ska alltid skaffa sig en massa problem. På det sättet tycker jag att det är jäkligt skönt att vara liten. Man slipper alla dem där konstiga problemen som dem sitter och beklagar sig över. Nej jag ska ALDRIG bli vuxen. Jag hörde min mamma säga att hon ville att jag skulle vara bebis hela tiden också.. så hon kanske är snäll och låter mig vara det ? :)

Snart ska vi hämta min morbror kasper på dagis. Mamma har ont i magen för tantröd passade på att säga hej idag när vi ändå hade så stressig imorgon. det underlättade kanske inte för mamma heller.
Nu ska vi ut med vagnen.

hare bra alla små söta barn där ute.
Kramkram

Kommentarer
jenny:

haha :-) vad fint..

2010-04-27 @ 12:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback