Morbror kasper

SKRIVET DEN: 2010-04-27 KLOCKAN: 23:55:17
Som Lily berättade i inlägget tidigare så var vår morgon inge vidare alls. Men dagen gick an i allafall. Vid ett begav vi oss till Kaspers dagis som ligger ca 2km bort. Hämtade den lilla solstrålen och gick sedan ca 2km till varuhuset eftersom jag lovat kasper en födelsedagspresent då han inte fick någon då han fyllde år. Vi hade en ståplatta på vagnen som kasper stod på så vagnen gick ganska tungt. Jag fick ta av mig jackan för att jag svettades så mycket. Lilyskruttan sov så gått hela tiden. Väl inne på varuhuset så valde kasper leksak och jag köpte två sådana bitsaker till Lily som jag hemma kokade.. och vad hände? Jo dem smälte sönder.. jädrans skit!!! Varför stod det inte på paketet att man INTE skulle koka dem då? Menar saker som är meningen att barnen ska ha i munnen, ska man inte koka dem? Nåväl gjort är gjort!




Efter varuhuset så gick vi kanske 2.5 km hem igen. I en blåsig blåsig halvtimme. Motvind dessutom. Kl 15 var vi hemma och Lily fick välling av kasper. Men Lily har ju blivit så tung så efter 1min så orkade kasper inte hålla henne längre så då tog jag över. Efter lite tv-tittande på olika barnkanaler och byte av Lilys blöja. Samt lite lek med kaspers bil var klockan 16:10 och vi drog oss mot frasses för mat. Där mötte vi också upp Sara och "magen" :) Blev att äta och sedan for vi hem till oss. Kasper spela nå spel på datorn och la ett pussel som han fick i ett kinderägg. Också lekte han med Lily. Han är en så gullig morbror. :D



Vid 19:30 kom Kaspers mamma och hämtade honom. Jag och sara tog oss en kopp the och snackade lite med tv:n på i bakgrunden. vid 21:30 for hon hem och Lily har varit lite grinig sen hon vaknade från hennes tupplur kl 20. Men efter mat och en torr blöja somnade hon om i min säng vid 22:15. Lily har blivit mycket mer svår sövd nu sen hon var sjuk. Man måste sjunga, vyssa, vagga och gumpa på rumpan. Men till slut så somnar hon iaf. Ibland är man påväg att ge upp då man hållit på i över två timmar. Försökt med allt men inget funkar. Idag var det dock lite lättare som tur var för jag är ganska slut. Ska faktiskt försöka göra en "tidig" kväll ikväll. Imorgon har jag inga planer så ska nog ta och gå på banken då!



Vad händer valborgs för alla?


Kommentarer
Becca & baby:

Nappar ska man ju koka, så förstår att ni kokade.. Dåligt att de smälte! :S



På valborg blir det grillning och majbrasa hos mor & far för min del :) Vad har du bestämt dig för? Blir det mamma-spa? ;)

2010-04-28 @ 20:46:49
URL: http://grrsexymama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback