God kväll

SKRIVET DEN: 2010-08-18 KLOCKAN: 22:40:09
Har just tagit en lång lång härlig dusch - tänk så mycket man hinner på kvällarna då lilla stumpan somnar vid 21-tiden. Men jag är fortfarande helt död på morgonen då hon vaknar kl 08. Kanske för att jag oftast somnar vid 02-03 tiden. Ikväll har jag lovat mig själv att somna före 22.. det gick ju inte så bra. Blev så pigg av duschen. Men nu lovar jag att somna före kl 00 istället. Det låter mer rimligt.

Dagen idag har vi spenderat dels med att gå ut och äta med Sofi och Otto. Sen hängt lite med dem på samhället, och här en stund. Sedan efter att Lily sovit från kl 16:30 ungefär 40min så åkte vi till mamma och åt middag. Vi lämnade stället vid 20:30 och Lily gjorde natt direkt vi kom hem. Underbart att hon somnade så lätt. Andra kvällar har hon vägrat flaskan och blivit riktigt arg då man lagt ner henne i sängen. Man har fått sjunga och trixa med flaskan i 15minuter innan hon accepterat den och sen tagit några klunkar tills hon blivit mätt och somnat. Ikväll tog det max 5minuter. Hoppas det fortsätter såhär.

En annan sak om Lily är att hon fått ett jäkla humör. Hon blir jätte arg hela tiden, exempelvis idag hos hennes mormor så blev hon arg på en tavla. Hon spänner hela kroppen och skriker ut några ljud, sen gör hon det om och om igen. Man kan nästan tro att hon ska bajsa.. för hon blir röd i hela ansiktet. Samma sak när hon såg på tv:n. Ja det händer lite då och då under dagen, men tycker att det bara blir oftare och oftare.

Idag tog jag mig i kragen och gick å bokade klipptid också, så på fredag blir man av med alla kluvna toppar. Och dem är inte få vill jag lova. Sist en sax satte sina spår i mitt hår var i början av augusti förra året. Ett helt år sen alltså. skäms.. Men jag är alldeles för snål för att klippa mig var tredje månad. 420kr . . det har jag inte ens råd med. Ska bli skönt att bli av med allt risigt hår. Men jag har ingen aning om hur jag ska klippa mig. Jag blir oftast missnöjd då jag går ifrån en frisör. Jag vill absolut inte ha kort hår. Tycker mitt stora huvud blir ännu större då. Men jag orkar inte heller sköta mitt långa hår (som inte är så långt nu eftersom det inte växte nått under min graviditet).

Egentligen har jag ganska mycket och tjockt hår.. men nu ser det rätt tunt ut. Kanske för att jag tappar så mycket. Hittar alltid stora bollar med hår i tvättmaskinen och torktumlaren, och mitt golv ska vi inte ens nämna!
Nåväl vi får se hur det blir när jag väl sitter där på fredag.

Imorgon åker min lilla snutta till mormor och ska sova där över natten.. Kommer ju sakna henne som bara den. Var så länge sedan hon sov borta nu.. när var det? april? Jag hoppas det kommer att gå bra. Men Lily kommer säkert tycka det är jätte kul, det är nog mer i mitt hjärta det kommer svida. Men samtidigt måste jag ju erkänna att det kommer bli jätte skönt att få sova ut på fredag! Nu är dock min bok utläst.. måste nog på biblioteket imorgon och kolla om en ny. Måste ju passa på att läsa då jag kan!

Fick en räkning idag från bvc på 100kr för uteblivet besök.. satan! Skulle tydligen vart där den nionde.. Har försökt ringa dem i en vecka eftersom lappen jag fick i juni var spårlöst försvunnen så jag hade ingen aning om när vi skulle vara där.. men nu vet jag ju. Så imorgon ska jag försöka än en gång att nå dem för en ny tid. 

Håller på att föra över alla mina kort från lånedatorn till externa hårddisken så den kan lämnas tillbaka till expert. Sen imorgon ska jag bränna ut alla kort så man har ifall den skulle paja. Vet inte hur mycket jag skulle gråta om alla kort försvann.. alla underbara Lilybilder.

Marre och Lily



Kommentarer
Johanna - mamma till Leia:

sv: ja, hemska armar. hihi tack! :)

2010-08-19 @ 08:44:59
URL: http://johannaostblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback