Min snuttefia.

SKRIVET DEN: 2010-08-23 KLOCKAN: 01:01:02
Har era barn nått särskilt för sig då dem ska "snutta"?
Lily kan inte sova utan att ha en liten filt i handen som hon sedan lägger mellan nappen och munnen. Flera gånger råkar hon då dra ur nappen som hon sedan stoppar in igen.. detta gör hon tills hon nästan somnar. Då lägger hon filten för ögonen och vips så sover hon. Jag blir ju lite orolig att hon inte kan andas där under så jag går ju och drar undan den när hon sover. 

Idag har vi tittat en hel del på tecknat - och läst bok.
Lily är riktigt förtjust i tecknat.. hon kan sitta 10-15 min helt inne i tv:n. Ställer man sig för så blir hon arg och ska försöka kika runt en istället. haha sötfian.
Hon är också intresserad av bilderna i böcker. Säger man där är Pippifågel också pekar man så kan man sedan gå tillbaka till sidan och fråga.. vart är "pippi" så pekar hon på fågeln. Vet inte om hon bara har tur alla gånger eller om hon lär sig sådant riktigt snabbt..?


Lily verkar vara mer åt att försöka prata än att försöka krypa.. Där står det stilla. Kanske hoppar hon över det med krypningen helt? Eller så är hon bara lite "sen" på det stadiet. Mig gör det inget att hon är sen. Jag vet ju vart jag har henne.. men hon får gärna lära sig gå innan hon börjar dagis. Mardrömmen skulle ju vara att hon lär sig det på dagis.. Som förälder vill man ju se dem första stegen. Det vill då jag!


Ikväll har varit har jag haft en svårsövd Lilybupp. 23 somnade hon efter två timmars försök.
Hon somnade dock i bilen 20min påväg hem från moskosel.. så kanske var därför.
Var förresten jätte gott med grillat.. =)


Haha, måste också få dokumentera att lill gumman lärde sig att man kan spotta så tutten flyger iväg-
Detta tyckte hon var jätte roligt och roade sig med det i nästan en timma när hon skulle sova.






Nu blir det duschen för mig - sen är det Natti natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback