Mamma Malin är Mycket Mör...

SKRIVET DEN: 2010-02-06 KLOCKAN: 18:05:48
Halv jobbig natt igen.. somnade inte föräns vid 4. Då la jag henne i sin säng (som numera står bredvid min) självklart vaknade hon direkt jag la ner henne, men efter lite skump på rumpan lyckades hon sova.. Då la jag mig och somna nästa direkt.. skönt. Kl halv sju vaknade hon igen, matdags.. var vaken 40min efter att hon ätit klart, sen somna hon i min famn.. samma sak igen.. skump på rumpan i hennes säng och sedan somna hon. Håller man en hand på hennes kind känner hon trygghet och somnar tillsist. Jag somnar också om, och vaknar igen vid halv nio-nio någon gång av att hon är vaken i sängen. Jag är jätte trött så tar henne i min säng och vi båda somnar om. Lily vaknar igen vid elva tiden men jag håller kvar henne i sängen tills mamma ringer vid tolv och undrar om vi är vakna.


Lily ska hålla på flaskan då hon äter.

Hon säger att hon kommer kl 13 och hämtar oss. Så då var det bara stiga upp & ge Lily mat. helt plötsligt är klockan 12:40 och ingen av oss var klara. Jag skickar ett sms till min mor och säger att jag MÅSTE duscha eftersom jag inte ens kan minnas när jag gjorde det sist. Jag lägger en massa handdukar under skötunderläggets kanter så Lily inte kan falla ur, snurrar på mobilen och hoppar in i duschen, tar en snabb men ack så skön dusch. Sneglar på Lily medans jag duschar.

Efter duschen var det bara skynda sig, hoppa i första bästa kläderna, borsta igenom håret så gott det går och börja med Lily. Efter att jag klätt henne får jag ett sms av mor: - kommer kl 14 istället vi fick främmande.
Aha.. det var den stressen det. Lily blir tjurig och trött så hon somnar till sist i min famn. kvart i två ringer mamma och säger att mamma är påväg och att jag kan börja klä henne... just när Lily somnat. Jaha då var det bara att ta upp henne och börja att klä hon. Lily blir arg, men det skulle jag också bli om någon försöker klä på mig en massa kläder när jag vill sova. Väl i bilbarnstolen somnar hon om. Mamma kommer och jag går ut i bilen.. sedan hämtar vi brorsan hos pappa och åker till Abborrträsk.


Lily i bärselen.


Där var hon vaken nästan hela tiden och nästan hela vägen hem.
Nyss hemkommen, gett Lily mat och bytt hennes blöja och kläder eftersom hon spydde ner både mig och henne själv. Ibland är det verkligen inte lite som kommer upp..
Sedan la jag henne i sin säng och söver henne. Nu har hon just somnat..


Ikväll är det tydligen melodifestivalen så det måste man ju se, har inte ens vetat att det var nu, och har ingen aning om vilka som ska vara med i år, så det blir en suprise. Tycker inte om att dem gjort en massa delfinaler istället för att bara ha ett prog som förr... ja det var helt klart bättre förr i tiden ;)

Nä.. nu till något annat, vi hörs.

sneglar..


idag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback