Att bli mamma...

SKRIVET DEN: 2010-07-10 KLOCKAN: 13:03:00
Innan man blev mamma så var det många som avrådde en, ville att man skulle vänta.. jobba några år, resa, leva livet.. ja göra allt det där man inte kan göra innan man skaffar barn.
Sen när jag väl var gravid fick man ofta höra att det skulle bli en stor förändring i mitt liv. Det lät ofta inte som en positiv förändring.  Visst hände det mycket negativt i och med det att jag blev gravid, men jag måste säga att INGET har varit så mycket mer positivt med att Lily kom till världen.

- Att resa, gå ut på krogen, och allt det där andra som folk syftar på.. det har inte längre någon mening, det är inga prioriteringar. Och dessutom är det inte heller så att man INTE kan göra allt det där bara för att man har barn. Visst blir det svårare men det går.. Efter att Lily kom har livet fått en så mycket större mening. Jag lever inte längre för mig själv, jag lever för mitt barn. Jag skulle kunna flytta runt jordklotet, ja till en annan galax om det var för mitt barn..



Visst är det ganska fantastiskt hur stor kärlek kan bli. Aldrig har jag känt kärleken så mycket som jag gör nu..
För mig finns det ingen starkare kärlek än den till sina barn.  Aldrig att någon skulle få förstöra den.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback