HUR GÖR MAN?

SKRIVET DEN: 2010-07-28 KLOCKAN: 20:33:35
Varje gång Lily har gjort nr2.. ja alltså bajsat i blöjan så är det ett rent helvete att byta på henne.
Jag lägger henne som vanligt på skötbordet och öppnar blöjan. Jag vill ju inte dra bort den innan jag torkat rent för då kommer det bajs ÖVERALLT! men.. ja då kommer vi till det stora MEN:et.. Medan jag försöker torka bort allt klibbelikladd så hinner hon ju snurra på sig, knuffa med fötterna så bajset gnids ut ännu mer, rulla runt.. sparka i blöjan osv osv.. JAG FÖRSÖKER att hålla i hennes ben uppåt.. men hon sparkar sig ur mitt grepp gång på gång.

Resultatet då.. Jo.. Hela jag blir bajsig, hela Lily och hela skötbordet..

Det är precis samma sak om jag byter på andra ställen. Ett badkar äger jag inte så det är ingen lösning.
Någon som har något tips? skulle bli väääldigt tacksam för tips..



Kommentarer
Louise Andersson:

Testa att ge henne något att leka med medan hon ligger på skötbordet. Och så får du vara så hård du vågar. Det är ju faktiskt du som bestämmer.

Jag lägger alltid ett par tvättlappar under rumpan innan jag tar av bajsblöjan så det inte blir så äckligt på handduken.

Hoppas hon blir lugnare. Hon är ju så himla söt!

Ha det bäst!

2010-07-29 @ 20:57:40
URL: http://viifemman.wordpress.com
Annika:

Spola av henne i det stora tvättstället du har! Fattar inte varför inte alla gör så? Det är ju det enklaste som finns :)

2010-07-29 @ 22:04:47
Malin - Mamma till Lily:

Annika: Hon står ju inte när jag ställer henne i handfatet.. då sätter hon sig ner och då kan jag inte gnugga bort det.. Blir nog enklare då hon kan stå. och jag orkar inte hålla henne för då knäar hon bara.

2010-07-29 @ 23:28:48
URL: http://m4ll4n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback