När ska det sluta regna?

SKRIVET DEN: 2010-07-27 KLOCKAN: 16:13:29
Nu har vi haft ruskväder i över en vecka.. jag som inte ens hunnit sola något.. :S
Solen kommer väl tillbaka? eller? Jag hoppas då det för min sommar har inte ens hunnit börja. Tre år i rad har jag inte ens badat en enda gång..


ARRRG Lily.


Var ute med vagnen och gick nyss.. Inhandlade regnkläder till mig själv. 500kr fattigare och ett regnställ rikare.
Aldrig kul att lägga ut pengar på sånt men jag tänkte att eftersom jag inte har något körkort så lär jag väl behöva dessa regnkläder.. Speciellt då Lily börjar på dagis och man ska färdas varje morgon och kväll mellan hemmet, dagis och jobb.

Snart ska vi fara och hälsa på Sara & Nicklas och deras lilla bebis. :)

Lily har en vägra sova dag idag.. Hon sov 10min ute i vagnen och nu är hon gnälligare än en gnällspik. Har legat med henne i sägen i 40 min, men hon stenvägrar. Nu la jag henne själv i sin spjälsäng.. hon ligger och tjollrar å gnäller om vartannat. Får se om jag lyckas.

Igår kväll..


OM jag gör det ska jag ta och äta nått nu.. dåligt av mig att alltid äta mitt första mål om dagen när andra äter middag. Måste bli ändring på det. Dessutom måste jag börja träna min mage. Blev inspirerad av Johanna som tipsar om plankan. Så från och med idag så blir det plankan varje dag. Sen tänkte jag börja med morgon promenad varje dag. Minst 4km..

Inte för det att jag vill gå ner så mycket mer i vikt.. men jag har fett som sitter på ställen där det inte ska sitta.. omen jag väger lika mycket nu som före jag blev gravid så ser kroppen inte alls ut som den gjorde innan. Magen exempelvis är GOODE mycke dallrigare nu. Det är nog inte bara den som dallrar på mig haha!

Nybadad Lily





Kommentarer
Johanna - mamma till Leia:

känner precis som du! vikten är okej, den bryr jag mig inte om men man vill ju strama upp magen igen och få lite fastare på vissa ställen. Hoppas du kör på med plankan och att den funkar för dig :)

2010-07-27 @ 21:23:02
URL: http://johannaostblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback