Nu sover hon hos mig igen..

SKRIVET DEN: 2010-07-20 KLOCKAN: 17:17:16
Två nätter sov Lily i eget rum. Men sedan hon fått sina tänder sover hon ju inte hela nätter längre. Så det blev mycket spring fram och tillbaka för mig. Och efter två nätter så orkade jag inte springa mer. Sen blev man ju orolig också.. man hörde ju inte hennes små söta andetag som jag brukar ligga och lyssna på tills hon somnar.
Så vi tog ett steg bakåt igen.. eller kanske två. Förut stod hennes säng några meter ifrån min, men nu har jag ställt den så tätt intill min säng som det bara går för att slippa springa upp varje gång hon vaknar och bara behöver nappen.


Nu har Lily börjat göra lite tidigare morgonar. Men det betyder tidigare kvällar också.. för henne iaf. Nu somnar hon kring 21-22 istället för 00-01. Och stiger upp vid 08 - 08:30. Och vaknar vid 04-06 och äter.
Förstår inte varför hon har börjat vakna på natten och ska äta.. gjorde hon aldrig förr. Dock vägrar hon ju ersättningen när hon ska sova så bara gröt kanske inte räcker hela natten.


Köpte godnattvälling igår som jag prövade.. men den var hon inte heller förtjust i.. och majsvällingen tänker jag då inte ens pröva då hennes bajs är hårt som sten då det väl landar i blöjan efter många många om och men av Lily. Stackarn som ska vara så hård i magen.. trots laktulos och plommonpuré.


Idag är jag trött.. vi sov i moskosel i natt och såg en skräckfilm till klockan 03.. å Lily vaknade första gången vid 04:30 och var vaken 1,5h.. sen somna hon om och sov ca 1,5 h ..






Kommentarer
Kajsa:

Spring fram och tillbaka så har det varit sen Mio föddes mer eller mindre. Phuga! Så jag förstår dig.

Man kan ju bli hård i magen om man inte tål mjölk.

Har du provat att ge 1-1½tsk messmör varje morgon? det fungerar på dom flesta barnen mot hård mage. Kram

2010-07-20 @ 21:48:24
URL: http://jagheterkajsa.blogspot.com/
Johanna - mamma till Leia:

vilken härlig säng hon har!

2010-07-20 @ 22:15:57
URL: http://johannaostblom.blogg.se/
Johanna - mamma till Leia:

sv: vi har lånat den så jag vette tusan var den kommer ifrån. :P

2010-07-21 @ 05:54:13
URL: http://johannaostblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback