ÖSREGN och KALAS!

SKRIVET DEN: 2010-07-22 KLOCKAN: 18:43:32
Just hemkommen från morbror Markus som fyller 30 år idag. HIPP HIPP HURRA!



Regnade lite imorse och sen blev det uppehåll..VARMT och KVAVT! Misstänkte åska och mera regn så hörde med Sara.E  om jag kunde låna några regnkläder. Snäll som hon är kom hon hit med både regnjacka och regnbyxor. Tänk er, en höggravid brud som snart har ute tiden som cylkar ändå till mig för att jag ska låna regnkläder. Det kan man kalla översnäll! En räddare i nöden!!
Jag drog på mig dem trots att det varmt varmt och inge regn.. ifall att..
Och när jag gått sådär 2km och höll på svettas ihjäl så bröjade det små skvittra.. skvittret utbröt snabbt till ett ösregn som forsade längst stuprännorna.. även kallade avloppsrör när man inte kommer på namnet.

Som tur var hade jag inte mer än ca 500m kvar innan jag var framme men dyblöt var nog bara förnamnet på vad jag var. TUR jag fick låna regnkläderna säger jag bara. annars hade man nog sett rakt igenom mina vita tunna legins.
Väl där var det dröjde det inte länge innan åskan och blixtrarna började smälla och lysa.
Där bjöds på både god smörgåstårta & mumsig gräddtårta!
Jag är ju så dåligt på presenter så jag hade gjort en fotobok och förstorat en bild jag tagit på min morbrors & hans sambos barn. Mina kusiner alltså. Dem var så fina på kortet:



Var där från ca 14:30 tills strax innan 18 då jag började traska hem igen. Men först fick ju min morbror åka hem till min mormor som hade tagit mina skor ist för sina egna.. trots att hon har minst 2strl större fötter än vad jag har.. haha!

Hann bara gå ca 200m då regnet började ösa igen. Nåväl gå i regn är väl ingen fara men sedan när man ska in igen.. ja då är det inte lika kul eftersom det 4trappsteg innan ytterdörren till själva lägenhetshuset. Vilket innebär att jag inte kanköra upp vagnen men en Lily i.. (har provat men hon håller på att trilla ur vagnen samt få vipplers då trappstegen är ganska så höga) så först väcka en nyinsomnad liten Lily.. bära upp henne i lägenheten. sedan ner igen och dra in en skyblöt vagn. Tänk så enkelt om man hade haft en ramp upp.. eller bott så man hade egen ingång utan trappor.. ÅHH!

Men som tur var somnade hon om igen..
NU? Internetnörda lite.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback