Regn, Regn, och mera regn..

SKRIVET DEN: 2010-07-13 KLOCKAN: 18:18:47
Ser ut att bli kasst väder resten av veckan.. suck! Jag har inte ens hajjat att det är sommar nu. När det är FÖR varmt så kan vi inte vara ute.. Och när det är lagom varmt så är det så mycket mygg att det bara blir promenader med vagnen.. Brun? Vad är det? Har inte ens fått en gnutta färg. Därför blir det nog solariet nån dag denna vecka.
Såhär kan det se ut när man gör pruttljud med munnen.. flyger lite spott hit och dit.

Imorgon ska jag följa mor till Älvsbyn.. Vi ska hälsa på min moster och hennes familj. Vi blir borta en natt. Lily följer också med såklart! Jag är numera vi.


Imorgon fyller ju också min far och hans fru år.. Men jag får väl fira dem när jag kommer hem istället.
Tycker det är svårt att komma på presenter åt sina föräldrar. Någon som har ett förslag? Känns som dem oftast har allt dem behöver.. Så oftast kanske dem uppskattar tjänster mer än saker? Nä jag vet inte..
Som sagt.. SVÅRT!! Jag har en liten ide.. Får se om det går igenom.



Idag har vi (jag o Lily) Varit på mammaträff. Vi blev bara tre mammor med barn idag. Dem andra var på semester, sjuka och kalas. Men vi hade trevligt iaf. Blev dock inget badhus pga det kassa vädret. Dem hade dock lovat att det skulle bli sol på eftermiddagen, men vart är den solen? Just nu spöregnar det!!
Lily var vaken från det att hon klev upp på morgonen tills påvägen hem från mammaträffen kl 15. Sov en timma och sen blev det racer fart med gåstolen här hemma.. Tog inte länge innan hon blev gnällig igen. Gav henne lite välling sen mös vi i sängen tills hon somnade igen. Så nu sover lillsnuttan. Jag ska börja laga middag, samt prova göra egen barnmat till Lily. Det blir enkel mat såhär första gången.. potatis och korv till Lily & korv och mackaroner till mig. Yeeej! :)
Urkas.. känns som man inte längre har så mycket att skriva i bloggen, men jag gör mitt bästa för att få några rader, även om dem är riktigt tråkiga att läsa.


Har hämtat ut ett paket på posten idag, det var ett nytt spjälskydd till Lily som jag köpt på tradera... Så nu ska jag montera upp den vita spjälsängen i Lilysrum så ska vi se om hon vill sova i eget rum hädanefter. Hon ligger ju inte bredvid mig hur som helst nu så jag tror inte hon märker någon skillnad. Dock blir det ju jobbigare för mig att springa då hon vaknar på natten. Men samtidigt så behöver hon ju inte väckas av att jag ska läsa en bok eller hosta..
Fick också en massa dregellappar med posten idag som jag beställt! Ett danskt märke.. Pippi.. 






Ne nu blir det att laga mat. vi hörs..

Kommentarer
Kajsa:

Så du var på mammaträffen? Fick ett sms av Jessica att det var inställt på badet och att vi skulle ses hos hon istället men då sa hon att du var i Malå och heller inte skulle komma. Men hon måste ju ha sagt fel då.. Nåja jag var inte så pigg under fömiddagen så jag ville inte fara iväg och smitta nån. Hoppas att ni hade kul och att vi ses nästa tisdag =)

2010-07-14 @ 01:07:39
URL: http://jagheterkajsa.blogspot.com/
Johanna - mamma till Leia:

fin hon är i barbapappagrejer:)

2010-07-14 @ 18:57:11
URL: http://johannaostblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback