God kväll i stugan!

SKRIVET DEN: 2010-06-05 KLOCKAN: 02:00:33
Måste bara få berätta lite om Lily.. Hon lär sig så mycket nytt nu varje dag. Antar att det är en sådan fas just nu, men så himla kul det är :) Ena stunden önskar man att allt bara kunde stanna.. att det inte skulle gå så fort. Hon får ju gärna vara min lilla plutt flera flera år till.. Men eftersom jag vet att det inte kommer hända så får man väl försöka se fram emot allt annat kul som händer dem kommande månaderna - åren. Som idag tex. när jag duschade så kom hon in med gåstolen i duschen. Gissa om jag blev chockad. haha. Blöt blev hon om sockarna men jag hann skjuta undan henne så att inte hon också skulle få sig en dusch. Hade varit lite onödigt kanske.




Igår badade hon i baljan, och sprakade och plaskade vatten överallt så hela jag, golvet och mattorna blev sjöblöta! Brukar gruva mig över hennes badningar eftersom hon vägrar ligga ner i baljan och dessutom när hon då ska sitta så blir det halkigt att hon bara åker omkring. Hade varit mycket lättare om vi hade ett badkar. . Men man kan ju inte få allt här i världen. Såg dessutom igår att badbaljan börjar bli väldigt liten. När hon sparkar så sparkar hon i kanten hela tiden. Så får se hur vi kommer lösa badningarna i framtiden.. Någon som själv inte har badkar? hur gör ni?


Lily har börjat med en massa nya konstiga ljud också.. som DAADDA och baaaba osv. ibland Mama men det har jag bara hört två ggr. Vill ju att hon ska säga mamma snart ;)
Nu äter hon gröt istället för ersättning det andra målet om dagen. Vill inte byta ut en massa mål för snabbt. Hon har redan så känslig mage och är fortfarande stenhård så jag får ge en massa plommon och ibland också laktulos, men vill gärna undvika det så gott som det går.



Idag har hon ätit en massa majskrokar helt själv. lägger bara en i handen på henne så suger hon på den tills ingenting finns kvar. Och fort går det vill jag lova. Ja det är en massa nytt som händer hela tiden. Omen det är små små saker så är dem så stora för mig. Ja säkert för alla mammor som upplever samma sak med sina småttingar.



Kommentarer
Fotograf Viktoria:

Vilken söt bild :)

Minns när Theodor åt majskrokar, man hann knappt ge honom en innan den var slut :P

2010-06-05 @ 08:44:26
URL: http://viccivicci.blogg.se/
Becca & baby:

Ja, Isac var närmre 3 månader när vi gjorde. Hade inte en tanke på att göra tidigare :/ Men man får göra fler så man kan jämföra med sen iallafall :)



Känner igen det där, jag och Micke känner en tjej som inte ens tvättade hemma även fast hon hade ett barn på två år då :S Nu bor barnet i fosterfamilj, på mammans initiativ visserligen, men det tog 3 år för henne att fatta att hon inte kunde hålla på och lämna över barnet till sin egen mamma. En annan tjej jag känner fick sitt barn omhändertaget, och då skaffade hon en ny istället för att skärpa sig och få hem sin första dotter :S Men nu verkar det som att hon ska flytta hem igen, men jag blir så störd! Vill ringa soc om den andra ungen också, den här tjejen är inte direkt gjord för mamma-rollen om man säger så.



Jadå, allt är bra :) Lite varmt, men man vänjer sig väl. Värmen kom så fort :O Hur är det med er? Uppätna av alla mygg än? ;p

2010-06-05 @ 11:27:15
URL: http://grrsexymama.blogg.se/
Kajsa:

Vi har inte heller badkar och som du säger om badbaljan är det för oss också. Mio sitter oftast numern i tvätthon utmed tvättmaskinen. Fyller upp med vatten och så får han sittbada där. Fungerar för oss men får ju såklart passa lilla huvudet där också.

Annars så är bumbon suverän att ha med in i duschen, kan du sätta ner lily (nakenfis) i den och du

kan duscha =)

2010-06-05 @ 12:28:49
URL: http://jagheterkajsa.blogspot.com/
Kajsa:

Jag har ont i nedre delen av magen, molande, stickande värk som känns komma från ena äggstocken eller livmodern om jag gissar rätt. Det är iaf i det området jag har ont i. Kram

2010-06-05 @ 12:36:30
URL: http://jagheterkajsa.blogspot.com/
Kajsa:

ja exakt! Haha jag gissade att jag vägde mkt mera än vad jag gjorde, med ca 20 kg gissade jag fel. Så förfängd syn man kan ha på sig själv ibland. Vågen är jättebra, men man ska akta sig för att bli beroende av den och att man inte hänger upp sig på viktsiffran. Att mäta sitt omfång är mkt bättre då kan man se sin förändring på ett mildare sätt om man nån gång väger sig och kanske inte tappat lika mkt som man önskat.

2010-06-05 @ 12:46:51
URL: http://jagheterkajsa.blogspot.com/
Johanna - mamma till Leia:

hon är så himla söt! :)

2010-06-05 @ 16:51:54
URL: http://johannaostblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback