Lördag & lördagsgodis.

SKRIVET DEN: 2010-03-20 KLOCKAN: 21:59:32
Jag längtar tills Lily blir så pass stor att hon kommer vilja ha lördagsgodis på lördagarna. Visst, hon kommer säkert vilja ha godis på alla andra dagar också, men en sån snäll mamma ska jag inte vara. Tänker tillbaka till då jag och mina två bröder var små och det var lördag. Lördag innebar ibland "mysfika" vilket var att vi fick fika kvällsfikat i tvrummet. Och GODIS för 20kr var å massa barnprog på tv på nedervåningen där vi hade en extra tv.



Ibland grillade vi också korv i öppenspisen. Finns så många sånna där fina minnen man har sen man var barn, som man också vill att sina egna barn ska få uppleva. Påsken med skoterutflykterna, julen med släkten, sommaren med husvagnen runt hela sverige, fiskeutflytkerna, byske, lycksele djurpark, grönalund, liseberg, Hos farmor & farfar i solberg utanför Arjeplog, besök hos kusiner, Sova över hos jenny svensson som inte kunde sova utan en lampa tänd ( nu är det jag som är så istället) haha, skidor och pulka med Stina & Sara i deppis. Vakna upp tidiga morgonar på sommaren och gå ut å spela kula, cykla runt med syskonen, vara i lekparken och spela fotboll, spela brännboll med dem flesta barnen på kvarteret. Fånga insekter med krille, Besök i Nyträsk hos gammel mormor & morfar. Trolleritricken jag drog för sebastian i Älvsbyn. Och många många fler minnen som bevaras nära hjärtat. Ibland längtar man så mycket tillbaka till då man var mindre, bekymmerlös och busig.

Denna lördag blir det inget godis, men säkerligen en massa film.




Kommentarer
Daniel Lestander:

Jätte fint skrivet, fina minnen de där ju =)

2010-03-21 @ 10:18:58
URL: http://Broder

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback