God morgon VINTER!

SKRIVET DEN: 2010-10-14 KLOCKAN: 10:15:54
JA.. Nu är det vinter på riktigt.. hoppas jag. Om snön får ligga kvar vill säga. Men nu är det i alla fall 2dm och det fortsätter snöa för fullt. Jag hade dock glömt att ta in mina mattor och annat kraffs från balkongen. Så ni kan ju gissa vad jag har roat mig med nu på morgonen. Och allt hänger nu på tork på toaletten.

Igår var vi med Ida & Sara. Vi var bland annat  på greya och fikade sedan åt vi tachos till middag hemma hos dem. Mycket gott!
Gruvar mig nu för att måsta gå ut och handla i detta snöoväder. Man skulle haft en pulka att dra Lily i =) Det får nog hamna på vår önskelista inför julen.
Det enda som är trist med att bo här, är att sommaren är så kort. Inte ens två månader har vi en sommar. Hösten börjar redan i början av augusti och blommorna knoppar inte förens mot slutet av juni. Enda månaden vi har riktig sommar är i Juli. Och vintern är såååå lång. Från början av oktober till i början av maj. Snö snö snö. 
Tur jag tycker det är mysigt med mörker och snö, annars hade jag inte pallat bo här. Men ska inte dra under stolen med att man är gode less snön i januari - februari då vi oftast också har -30gr.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback