Ett steg i rätt riktning.

SKRIVET DEN: 2010-09-03 KLOCKAN: 16:00:09
Jag har vågat berätta det nu. Vågat öppna upp mig totalt och berättat vad den där klumpen innehåller. Det känns lite lättare nu. Nu kommer jag att försöka bearbeta den, få den att en vacker dag försvinna. En gång i veckan kommer jag få arbeta på just detta och det känns bra.. det känns som en lättnad.
Förut hade jag alltid tänkt säga det, men när jag väl satt där i stolen blev jag stum.. nickade.. höll med. Och klumpen växte. Det känns som en befrielse att ha fått det att komma ut.


Lily har just somnat, sin första sovstund för dagen.. Hon är nog alldeles för nyfiken av sig för att kunna sova då hon hör att det är andra människor här. Hon är ju trots allt van att det bara är hon & jag.
Det märker man.. Som igår när vi gick till BVC och ett helt gäng av dagisbarn gick över vägen.
Då tittade Lily med stora ögonen och sen skrek hon ut: daaaaaaaaaaaa... tittade på mig och skrattade. :)

Lily smakar glass förra veckan!


Kommentarer
Johanna - mamma till Leia:

sv: precis! slipper man ens fundera på det senare :)

2010-09-03 @ 16:08:49
URL: http://johannaostblom.blogg.se/
Fotograf Viktoria:

Får jag vara nyfiken och fråga vad klumpen handlar om, förstår om du inte vill berätta så känn dig inte tvingad :)

2010-09-03 @ 18:03:34
URL: http://viccivicci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback