Lily rädd

SKRIVET DEN: 2010-09-19 KLOCKAN: 10:20:48
Jag har ju alltid påstått att det spökar i min lägenhet. Ni vet saker som händer som inte kan förklarars, det skyller jag på spöken. Som när mobilen till sängen startar av sig själv, sovrums dörren som öppnas då man ligger i sängen, konstiga ljud och blinkande lampor..
Men sen har jag försökt tänka att det är ett snällt "spöke" som är här för att se till Lily.

Idag blev dock Lily jätte rädd. Hon tittade mot en vägg i sovrummet och hoppade till. Sedan började hon skrika och trycka sin kropp mot mig, så där som hon gör när hon blir rädd för någon annan människa. Sedan tittade hon dit igen.. gjorde samma sak.. om och om igen. Till sist fick jag ta ut henne från sovrummet för att hon skulle sluta vara rädd. 

-" går härifrån, vi kan inte hjälpa dig", sa jag med lite ironi i rösten till spöket. Jag har hört att man ska säga så till dem för att dem ska förstå att vi inte vill ha den här. Men egentligen tror jag ju inte på spöken, så det kändes lite fånigt att säga det.

Men samtidigt tror jag att om man tror på dem och öppnar sig så kan man se dem om man vill tillräckligt mycket. Jag vill absolut inte se någon ande eller annat som inte är förklarligt för jag skulle bli så jäkla rädd och måste flytta på störten! Därför vill jag inte heller tro på sådant, för tänk om jag tror på det och sedan får se.. Nej huva det vill jag inte.

Tror du att det finns "andar" ?



Kommentarer
maria:

snälla malin klart dom finns,o det finns en föklaring till att dom är hos en med...o barn ser mer än vad vi gör,men låt dom inte skräma dig utan gör som du sa, o säg de med bestämdhet....

2010-09-20 @ 21:01:05
Pia B:

Ja det tror jag. Det har hänt en hel del i min nuvarande lgh som gör att jag tror. Och du har rätt! Det är när man börjar tro och släpper in den möjligheten i dina sinnen som man ser mer och mer.



:)

2010-10-03 @ 20:06:11
URL: http://minaminnen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback