Jag önskar dig allt vackert för du är det bästa som jag vet.

SKRIVET DEN: 2007-10-11 KLOCKAN: 13:30:13

Vandra lugnt i brådskan och larmet - minns vilken frid som kan
finnas i tystnaden. Lev i sämja med andra människor, så långt
det är möjligt utan att förneka dig själv. Hävda din sanning lugnt
och högt, lyssna också till vad andra säger, även dårar och
ignoranter har sin berättelse. Om du jämför dig med andra, kan
du bli bitter och inbilsk, ty det kommer alltid att finnas någon
som är bättre eller sämre än du.


Gläds åt det du uppnått och åt de planer du gör upp. Gör det du
gör med hjärtat, hur oansenligt ditt arbete än är. När lyckan skiftar
är det ett beständigt värde. Var försiktig i dina företag, ty världen
är full av svek. Men låt inte detta skymma den sanna dygden.
Många strävar efter höga ideal och livet är fullt av hjältemod.

Var dig själv och trotsa inte känslan. Var inte cynisk inför kärleken,
ty i jämförelse med all strävhet, kyla och alla besvikelser
är hon evig som gräset.


Mottag sorglöst vad åldern bär med sig. Uppge utan bitterhet ungdomens
attribut. Utveckla din själsstyrka, så den kan bli ditt värn vid en
plötslig olycka. Men plågas inte av fantasifoster. Mycket ängslan
föds ur ensamhet och leda.


Behåll en sund disciplin men var mild mot dig själv. Du är ett barn
av världsalltet. Liksom stjärnorna och träden har du rätt att vara här.
Oavsett om det står klart för dig eller ej; betvivla inte att världsalltet
är sådant som det borde vara. Förbli således i fred med Gud, vad du än
åstundar. I gatularmet, i livets förvirring, förbli i fred med dig själv.


Med all sin förljugenhet, sin möda och sina skingrade drömmar är denna värld
alltjämt härlig. Var aktsam, försök vara lycklig.

Var ett bra tag sedan jag skrev i denna blogg, men tänkte att jag nu ska återuppta den lite. Har dock inte så mycket att skriva om just nu. Livet fortsätter som vanligt, omen helt annorlunda än förut. Mycket har hänt sen sist jag skrev. Vet inte vart jag ska börja och inte heller sluta eftersom jag inte riktigt vet vart jag står idag. Men jag mår iaf ganska så bra, har börjat träna nu också, vilket känns himla skönt att jag orkade ta tag i det, trodde jag aldrig själv. Liksom varje måndag har varit början på mitt nya liv som sedan gått tillbaka till mitt gamla på eftermiddagen. Har iaf bara ett år kvar av skolan. vilket känns skönt men också oroväckande, man vet liksom inget liv där inte skolan finns med, där man inte behöver plugga på kvällarna och träffa alla sina underbara klasskompisar på dagarna. Tror det kommer bli riktigt tråkigt, fast att tjäna egna pengar och ha ett jobb är väl ett steg närmare verkligheten. Men man ska väl plugga vidare också, hoppas jag iaf att jag kommer att göra, vet inte riktigt till vad än men tror jag ska ta ett år i arbete och resor innan så man får någon slags avkoppling och paus ifrån det man gjort sedan man var 7 år. Kan behövas!

Jag ..........

Har 3  bröder
1 halv bror
4plast bröder
Varit i grekland, turkiet, norge, findland och danmark.
Bott på 7 olika ställen
flyttat 5 ggr under 3 år
Bott själv sedan jag var 15 år
haft 2 pojkvänner, en i 1och 8 månader och den andra i nästan 4 år.
skjilda föräldrar
32 kusiner
haft två katter 4råtter en leguan, kaniner grodor, sköldpaddor en hamster och fiskar.
är allergisk mot pälsdjur
Har Astma
Haft blont, brunt, rött och svart hår.
Linser
Varit förlovad i två år.
Separerat
Varit sambo i tre år
cyklat 23 mil på en dag
tältat i 24 minus grader
kört moped till arjeplog
Äter mediciner varje dag
ett år kvar till studenten
haft hjärnskakning när jag var sex år och fick ligga i boden på sjukhus 4 dygn
Åkt ambulans 4 ggr
opererat bort blindtarmen
opererat bort kölkörten
Kvaddat med moppe i 60km/h på creta
En bärbar dator
gått upp 10 kg på tre månader
åkt tåg till göteborg från jörn 3 ggr
varit kär 3 ggr
varit rökare
är snusare
ätit krokodil, bläckfisk, orm, myror, skalbagge, sniglar.
hållit på att drunkna
krockat med skotern
giftstruma
fått 12 getingstick på en gång när jag åkte ner i ett jordgetingsbo.
doppat fingret i socker som kokat.
haft kikhosta och vattkopper.
Bott i piteå 1år
åkt bil genom sverige 3ggr
varit på ikea 1gång.
kört 140 på 90 väg och blivit följd av polisen ( blev inte fasttagen ;) )
Bott i abborrträsk.
sommar vickat i vården 3 sommrar
vickat i restaurang
aldrig brutigt något.
varit på begravning 3ggr
och bröllopp 4.
inte konfrimerat mig.
praktiserat på: konsum, ica, ringelsta, blåklockan, akutavdelningen.
jag är döpt.
inte troende
aldrig slagigt någon
gått skytte
spelat innebandy
spelat fotboll
sjungt i kör.
blivigt avstulen min cyckel
svimmat på guldfynd
svimmat efter att jag gjort illa mig
gillar att baka
gillar att rita och skriva.
vill resa massor
vill flytta utomlands
Vill utbilda mig till sjukgymnast, ssk, eller något helt annat.
vill gå ner 15 kg (10kg innan jul)
älskar mat
är godis gris.
tycker inte om gurka
sett en björn i skogen 2 ggr
älskar fjällen.
vill ha en dodge viper.
funderar på att bröja skriva en bok.
vill hoppa fallskärm och dyka.
vill inte ha barn
vill ha en hund
motionerar varje dag
har en moster som är 20 år
fyller 20 i april
har bara klippt mig hos frissör 4ggr i mitt liv.
haft hårförlängning.
liftat med en finne från älvsbyn till arvidsjaur.
sett ett hus brinna.
rammlat ner från en våningssäng i sömnen
haft en teeslurp
Flygigt 7ggr
blivigt uppropad som "martin" på en bandymatch.
spelat med pojklaget 3 år
dansat med en kändis
åkt helikopter 3 ggr
aldrig haft blånagel
spolat ner fiskar i toalettstolen
sett en skoterolycka på nära håll.
räddat en flicka från att drunkna.
haft en kille som bästa kompis i sex år
varit depremerad
haft magkatarr
måsta äta 13 tabletter per dag.
skrattat så att jag börjat gråta
gråtit till sorgliga filmer/ dokumentärer.


---------------------------------------------------------------



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback