kvälls besök...

SKRIVET DEN: 2007-10-25 KLOCKAN: 02:21:02
Ja dagen började väl inge vidare direkt. Vaknade precis den tiden jag eg skulle vara på skolan.
Men har väl ingen annan än mig själv att skylla då jag sitter uppe på nätterna tills bara någon timma innan jag ska stiga upp. Nu har det blivigt lite sömn tre nätter i rad, och även denna kväll känner jag på mig.
Tur det är lov snart, då ska jag försöka vila ut mig. fast det sägs ju att det aldrig går att ta igen förlorad sömn genom att sedan försöka sova längre.

Idag mår jag lite bättre, vet inte om det är för att jag fått skratta väldigt mycket ikväll eller för att jag kanske insett att negativitet och dåligt självförtoende inte gör den trista vardagen något bättre.

Idag efter den lilla skolgång som blev (9:00-11:15) så följde dan med mig hem efter skolan eftersom att han bor i malå och vi alla i klassen skulle till lauker kväll för att äta middag hos vår vårdlärare.
Vi båda var väldigt trötta och fnissiga  eftersom ingen av oss sovit mer än 2 h i natt.
Vi såg lite tv och dan snarkade medan jag inte orkade sträcka mig efter dosan och blev sittandes med att se ett inslag om döva på tv2. ganska skönt eg, inget ljud .
Sedan dök göran (gäddan) persson upp i rutan, och då var ju tv dosan ett måste.
Orkar verkligen inte se när han försöker förklara varför han inte avgick innan valet och att anna lindhs bortgång förändrade hans politiska insikt och kunde därför inte jobba kvar. Jo pyttsan persson kyss mig i arslet. Du hade inget att komma med längre, precis som resten av skithögarna.. lovar och lovar.. men aldrig händer det nå vettigt.
Ni sänker någon skatt här, man blir glad tills man insåg att ni sedan kompenserade med att höja en annan så att det ändå gick jämt ut eller ist blev mycket dyrare totalt iaf. Vi är så fattiga i sverige, vi kan inte renovera skolor eller göra samhället rättvist för dem med funktionshinder, alla kan inte gå till tandläkaren. Men att ge en massa ungdommar och personer som inte har en dräglig ekonomi en massa pengar det har vi absolut råd med.
LUGN, så här tänker jag av egna erfarenheter:
X är 20 år. Bor i en stor etta, hoppade av gymnasiet, är på krogen varje helg, shoppar kläder och skor väldigt ofta. Är för lat för att jobba, och söker inte jobb. Henne betalar jag och alla ni andra era skatte pengar till för att hon INTE orkar söka ett jobb, inte orkade plugga, måste ha nya kläder jämt.
Y är 40 år har 4 barn med u och 2 med P och nu en liten nyfödd med den nya karl O. Hon och som alla hennes tidigare killar har aldrig arbetat. gått på socialbidrag hela livet, har ingen utbildning. Barnen som är över 18 år får eget socialt bidrag. flyttar hemifrån, hoppar av gymnasiet och hamnar i samma sits som föräldrar. orkar inte söka jobb, kanske festar mycket. Där har vi 10 st som vi betalar minst 2 tusen till vardera person. Är det okej?

Varför inte avskaffa socialbidraget, alla kan komma på egna fötter så längde dem vill, men visst det finns ju även nackdelar med det också. ett barn på 2 år ska ju inte behöva svälta för att mamman inte vill jobba.
Men jag tycker personligen att man ska tjäna pengarna man får. Ut och praktisera eller ta det jobb som finns.

Ne nu är det dags att lämna ämnet, blir bara så fruktansvärt frustrerad då man ser vart pengarna hamnar då dem eg kunde hamna på något mer förtjäntbart ställe.


Aja, åter till min dag då, dan och jag blev så småning om hungriga efter skolans superduper dyra lyxiga mat som aldrig serveras två ggr samma vecka (lite ironisk får man väl vara). Så vi lagade ( ifrånbörjan tänkt väldigt lite mat) men blev två jätte portioner. Vi åt då upp det och nästan rullade tillbaka till soffan. Därefter skulle jag försöka sova en stund, men det gick inte nå vidare.. var så trött och dan började ju som vanligt berätta om hans händelserika liv , så blev en massa skratt som inte gick att kväva.
Till sist var klockan halvsex och vi var på väg till lauker.
Lauker är en liten by ca 35min utanför arvidsjaur. (Mot älvsbyn sett)

Där bor förstår ni våran vårdlärare hjördis ( just det hade jag redan skrivit va?) som sagt jag håller på att få alzheimers.. Hon skulle nämligen bjuda oss elever på middag (och nej vi har inte fjäskat för henne, eller?;) )
Efter att ha kört vilse och sett hela lauker genom bilrutan 2ggr så hittade vi huset.
Det var ett mysigt rött hus nära vattnet.

Hjördis hade dukat så fint, och det blev tachos utan dess like. Hon hade också bakat egna pitabröd som var supergoda.
Vi spelade spel; rapakalja tror jag det hette, som jag förövrigt måste köpa.. var hur kul som helst. (jag och dan vann ju också vilket gjorde det ännu bättre)
vi pratade, åt etfterrätt och fick glögg och tårta, tee och kaffe och ja en massa gott.
Vi tog oss inte därifrån förens klockan var över 23..
Himla trevligt iaf, det måste vi göra om!!

har pratat i telefonen en timma nu också.. känns så konstigt.. finns som inget man kan säga längre--


ne nu blir det andra bullar sov sött för er trötta!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback