The true about YOU?!

SKRIVET DEN: 2008-04-18 KLOCKAN: 13:39:35
2008-04-18
The true about you?!
No.. about me..


Okej det här blir tufft, svårt och blä, men nu ska jag erkänna; Jag Malin skolksson, har skolkat idag, från den enda lektionen vi hade.. ja vet.. ja vet.. ! Men en annan sanning är; I dont care! =)
För idag har jag gjort något mycket roligare än att läsa i ett svenska häfte, jo.. solat =) Haha..
Och nu sitter jag med hårfärg i håret, eller snarare toning, ( tog fel igen) Men jag tror inte det kommer bli någon skillnad på håret.. nej.. för jag tog mellan brunt, och just nu har jag mörk brunt, och rätta mig om jag har fel men man kan inte tona håret ljusare?! Nåväl.. kanske utväxten blir lite mörkare om inte annat.. (den är nästan blond).

På tal om det.. Tessan tipsade mig om en rolig sida där man kan sminka om sig och pröva nya frissyrer.
Skit kul sida, lätt att man fastnar, så gå inte in här om du sitter med skolarbeten.
http://www.taaz.com

Här håller jag på att göra mig själv till blondin ..

image165

Det skulle vara kul att få gå till någon jätte känd frissör och säga: Gör vad du vill med mitt hår, färga, slinga, klipp, sätt hårförlängning, vad du vill.. bara jag får något annorlunda. Jag tror jag haft ungefär samma frisyr i snart 6 år. Det är så tråkigt. Jag går inte till frissören ofta eftersom jag är så rädd att dem ska klippa av mig allt hår för att dem kommer klaga på att det är alldeles för slitet, och sen får jag gå och se ut som ett ufo tills det växt ut igen. Men då jag väl kommer mig dit så brukar jag säga; gör något nytt, fränt, utstickande! Och vad kommer man hem som? Jo exakt som det såg ut förut, bara lite mer uppklippt och 10 liter mer hårsprej i håret. Visst det kan se snyggt ut samma dag som man varit där, men när man väl tagit en dusch och fått det torrt så ser det förjävligt ut och inte kan man fixa till det på samma sätt som dem gjort. Ne man skulle haft någon lätt frisyr som man bara behövde ruffsa till lite på morgonen och sen ser det hur bra som helst ut. Därför jag skulle vilja pröva att permanenta mig, men det är jag också lite skeptisk mot eftersom alla säger att det blir så slitet, och sedan blir det ju oftast jätte mycket kortare, och sen tar inte permanenten på vissa, så det bara blir mer slitet men ingen skillnad alls.. så vi får se hur det blir med det..

Nåväl från hår till något helt annat..

Tänkte lite idag på det här med skolan, att jag nu har gått skola i 15 år.. i hela femton år..
Och snart är den slut.. skönt, men läskigt på samma gång.. Man är ju så van att efter sommaren alltid veta vad som händer, men nu blir det annorlunda..
Min bästa tid i skolan tror jag var i sjuan. En del tycker sjuan är den värsta tiden, men inte jag! Jag älskade att gå i sjuan.. ny skola, nya vänner.. mer självständighet och mer att göra på dagarna. Dem flesta jag umgicks med då gick 8:an eller 9:an och sedan när man själv började 8:an så hade ju dem i nian bytt skola och dem som var ett år yngre än oss kom på skolan så då var det alls lika kul..

Gud jag är så skriv sugen idag men vet inte alls vad jag ska skriva.. vill inte plugga heller.. blä
Men blir nog en heldel plugg i helgen iaf. . för jag måste klara körkortsteorin ... Det är fan på tiden att skaffa körkortet!

Nu ska jag skölja ur smeten ur håret..
vi hörs.

Bye bye




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback