Skåne skakar..

SKRIVET DEN: 2008-12-16 KLOCKAN: 13:56:33

Strax över sex imorse så blev jag avbruten mitt i ett "nattligt samtal" av att hela jag började skaka.
Jag blev jätte rädd och trodde att en bil hade kört in i fastigheten, eller att det var en orkan.
Jag är ju egentligen norrlänning och är bara här på besök, så vad vet jag om hur ovädret brukar te sig i skåne.

Efter att ha checkat läget från balkongen( vilket inte jag vågade) så fick jag ett lugnande besked,
-Det måste ha varit  oljebilen, sa D.
Efter några minuter började jag tro på det, eftersom inga sirener hördes , inte heller såg jag skymten av någon rök från en brinnande bil.  Jag tyckte väl att det var lustigt att hela lägenheten, fönster, tv, säng osv skulle skaka så mycket för att en oljebil körde omkring, men det var i alla fall en förklaring, som fick mig att känna lugnet och därefter lite pinsamhet över att jag blev så rädd över en oljebil! Till slut somnade jag.
Men vaknade igen av att det ringde i telefonen, och därefter bekräftades det att det varit jordskalv.

Lyckligtvis så var det ingen som hade blivit skadad i allafall och det är ju huvudsaken.
Sverige känns som ett tryggt land, kanske är det bra att vi också får känna oss lite oroade över naturens krafter.
Jag tror att Sverige behöver skakas om, och vakna. Vi oroar oss för så små saker, tänk vad mycket andra länder fått erfara, jordbävningar, jordskalv, tsunamis, tornados, vulkanutbrott, svält, obotliga sjukdommar, fattighet osv.
Och jag blir rädd bara för att det skakar i några sekunder. patetiskt.



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4004352.ab



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback