Förklädnad...

SKRIVET DEN: 2008-01-15 KLOCKAN: 13:00:08
Hm, kommer till skolan trött som fan, och fem minuter sent, med halva frukosten kvar i munnen..
Är så himla skönt att vara ifrån skolan, orkar inte lyssna på när elever sitter och låtsas vara trevlig mot en lärare dem egentligen inte tycker om. Ständigt fjäskande, och övertrevliga munnar som öppnas och stängs. Är det ingen som hör hur falskt det låter förutom jag? Nästan som att man drar på sig en helt annan förklädnad när man är på skolan i jämförelse till sitt privat liv. Min förklädnad är en trött, tråkig sur Malin, som sitter och räknar timmar och minuter till att man får komma hem igen. Jag pratar hellst inte, föröker inte låta trevlig eller intresserande av vad folk gjort i helgen eller kommer att göra nästa. Helst vill jag ingenting alls veta, Sådana här dagar man vill vara döv, stum och helst blind.

Nåväl från det ena till det andra..
Dagen var totalt meningslös i mitt syfte..
Sitta och kolla på papper där man ska se om man är OK eller inte OK?
Om man är en sådan som respekterar andra, kommer bli en bra vårdare som tar ut sina vårdtagare, alltså sånt man redan visste skulle man låtsas vara intressant och givande..
Efter fyra timmar så var det då äntligen över. Nu är jag hemma och väntar på mitt möte med min mentor kl halv tre..
Vet vad som kommer tas upp, sägas och vara aktuellt. Vet ni? Jag skiter i vilket.
Jo jag är Negativ idag! Men jag är iaf mig själv...
Jag står för det jag tycker och tänker och tar inte på mig någon slags förklädnad om att vara den där lyckliga tjejen utan några som hellst problem som tycker om vintern och mörkret. Älskar skolan och min lärare..
Hur ska man komma någon vart i livet och få dem där förändringarna om ingen vågar säga till?

Måste bara få säga att det finns ju faktiskt undantag, det finns änglar i klassen också, dock tysta änglar.

well.. vi får väl se vad som händer. I kväll blir det då plugg, ovanligt? NE..
Prov imorgon.. yes.. !!!! ,, suck..
Träning står också på schemat men om det hinns eller inte, det är en annan fråga.
Var på trafikskolan också och skulle boka uppskrivnings-tid, men bruden/tanten (?) Jag skulle prata med var tydligen inte där nu.. men skulle iaf vara en uppskrivning någon gång i slutet av feb.
Känns kanon, inte för att jag kan någonting, men då får man iaf lite press på sig, och då kanske någonting blir gjort...

Bye bye




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback