Homo?

SKRIVET DEN: 2008-01-07 KLOCKAN: 20:59:06


Det bittra samhället...


VARNING! VISSA KILLAR KAN BLI FÖRBANNADE. GÅ DÅ DIREKT LÄNGST NER PÅ DETTA BLOGG-INLÄGG, DÄR EN ÖVERRASKNING VÄNTAR PÅ ER!

 

Då tänker jag på sexuell läggning och den uttjatade "killar-blått och tjejer-rosa" - regeln.
Varför är det alltid så att man i ett/en större samhälle/stad har lättare att acceptera homosexuella / icke heterosexuella individerna än i ett litet samhälle. Och det andra varför ägnas åt er killar. (Hetero killar med truckikepa och diselmerca, och ni andra,) varför är ni så äcklade av homosexuella killar men inte homosexuella tjejer? Visst jag kan det enkla svaret om att "två tjejer är hett, två killar är äckligt" Men för att aceptera behöver man inte kunna tänka sig att vara med i det sexuella sammanhanget, utan bara aceptera att dem gör sitt och låta dem göra det, utan att yttra sig.  Och varför kan oftast tjejer ha en mer öppen syn om homosexuella killar, än vad killar kan? Är ni killar så egenkära att ni tror att dem homosexuella killarna ska stöta på just er? Är de det ni är rädda för?

 

 Jag resonerar i mina egna tankar och tänkte så här: En kille som bor i ett litet samhälle där oftast alla känner alla på något underligt vis vågar inte komma ut med sin sexuella läggning pga (det alla är rädda för) att folk ska tycka illa om en, att folk ska ta avstånd från en, att kompisar säger upp kontakten, skitsnack och framförallt hur ens familj skulle reagera. Men låt oss då tänka så här, personen i fråga vill "vågar" inte komma ut med det, utan lever ett heterosexuellt liv, blir tillsammans med tjejer, har sex med tjejer, tjejer blir förälskade i honom osv..
Är det rättvist? Det jag vill komma fram till är att det är vi, vi människor runt om i samhället som skapar denna otrygghet hos människor som eg inte är det "hetero-människor" anses vara normalt.

 

Är vi rädda för att om vi såg homosexualiteten med en mer öppen syn, att då fler skulle våga, ta steget längre och att det skulle bli så att homosexualiteten skulle ta över?

** Med tanke på att jag bor i ett litet samhälle så kan personer som bor i större städer, där man oftare ser öppna relationer homosexuella emellan, tycka att det jag skriver är helt bakom flötet**

Jag har aldrig sett två killar hålla handen..

 

Tanke 1:Hetero Killar, Borde ni inte vara glada att det finns homosexuella killar, tänk vad många tjejer det blir över.  Många homosexuella killar ser ofta väldigt bra ut, tränar, är mån om sitt utseende osv.. Tänk vad många snyggingar som lämnar oss tjejer till er, bad for us, but good for you guys.

Jag undrar egentligen hur många "bögar" som har hetero-killar som närmaste vänner?
Eller är det så bittert att det inte går att umgås med en kille som inte har samma sexuella läggning som en själv?

 

Tänk om vi inte var två kön här i världen, utan att alla var neutrala och den sexuella tillfredställelsen skedde på samma sätt för alla. Alltså inga det fanns inga könsorgan, inga bröst, utan att alla hade samma.
Då tror jag att fler killar hade varit tillsammans med killar.
Sedan att ni killar också säger ? Men urs dem knullar ju varandra i röven?, och sedan är det ju just det ni vill med oss tjejer också (inte alla men dem flesta). Visst det är inte till 100% samma sak. Men rövhål som rövhål, tycker jag!

 

Och som en homosexuell tjej kompis till mig en gång förklarade, när hennes tjejkompis kille sagt då han fått veta att hon var lagd åt andra hållet ochhon skulle sova över där ? Men inte får du sova där, hon kommer ju att ta på dig?, bara för att man är lagd åt det andra håller så betyder det inte (i detta sammanhang) att hon vill ha sex med alla tjejer. Man tänder på vissa och vissa inte.

 

Tanke 2: Varför är det så lätt för mig att säga att vissa tjejer är heta? Även om jag inte är homosexuell?
Eller är det samhället som påverkat oss så hårt (från bak i tiden då inte homosexuella hade rätten att ens leva) att vi inte kan aceptera det?

 

Men varför går då utveckligen så snabbt frammåt nu för handikappade som förut gömdes undan och inte fick vistas ute bland vanliga människor, För kvinnor i frågan jämnstäldhet (där det gått för långt enligt mig) Medan homosexuella fortfarande ses som något fel. Något absurt, i stora drag. Visst det blir bättre, bara för några år sedan fick dem inte gifta sig, och frågan om adoption går framåt. Men fortfarande så är dem som ska vara mest öppen dem som är det minst. Som ex präster och då tänker jag på typ detta:

 

" Svenska Kyrkans högsta organ, kyrkomötet, beslutade idag att homosexuella par ska få en egen välsignelseakt. Detta är ett steg närmare mot rena homosexuella giftemål. Inga präster som är emot homovigslar ska tvingas att göra det, tvärt om vigselförättare som numer måste viga alla om dom vill va kvar som förättare. Kyrkomötet röstade igenom förslaget med 160 ja-röster mot..."

 

Jag kanske är konstig, kalla mig vad du vill, men jag tycker det är fint att killar kan tycka om killar, och att tjejer kan tycka om tjejer..

 

En av dem hetaste brudarna:


image102

Adriana Lima..

Tänk er henne i eran säng ;)

orättvist att människor får bli så snygga...

Vad tycker ni?


Kommentarer
Jepps:

Du har rätt i många punkter måste jag säga. Men sålänge du inte bli homo så är de nice. ;)

2008-01-07 @ 23:56:22
Adde:

"Jag undrar egentligen hur många "bögar" som har hetero-killar som närmaste vänner?" .. svar på det.. vet ju såklart inte hur många bögar som har de.. men ja e bög o mina bästa kompisar är hetero.. o d vet att ja e bög också ..

2008-01-07 @ 23:56:50
URL: http://theadde.blogg.se
Ida:

hej Malin.. "Men inte får du sova där, hon kommer ju att ta på dig".. he känns som att ja känner igen hejjna ;) haha

fint skrivet :)

2008-01-08 @ 00:00:25
Lindbladet:

Delar din åsikt helt. Men kan erkänna jag är rätt konservativ ibland. Det händer tyvärr. Beror på sällskap och brist på erfarenhet skulle jag gissa.

2008-01-08 @ 00:01:42
URL: http://lindbladet.blogg.se
Anonym:

...önskar att samhället såg homosexuella på ett bättre sätt. inte som "gud va äckligt" utan som du skrev "det är fint att killar kan tycka om killar, och att tjejer kan tycka om tjejer.."-något mer i den stilen. Va fan liksom, man blir inte kär i könet, man bli kär i personen = )

http://theblackeye.blogg.se - en fotbollslirande lebb's blogg ; )

2008-01-08 @ 00:12:48
URL: http://theblackeye.blogg.se
Yannick:

Du verkar ha en sund syn på det hela. Om jag får lov att generalisera litegrann så tror jag att kvinnor är mer empatiska till sin natur. De har mao närmre till mjuka värderingar såsom kärlek, respekt och förståelse. Av den anledningen har kvinnor lättare att acceptera homosexuella killar. Män däremot, dras med sitt machoideal och egentligen är det inte så konstigt att de accepterar lesbiska i större utsträckning än bögar. Kvinnan är symbolen för liv, godhet, oskuldsfullhet mm. Män däremot står för våld, kraft och andra mindre sympatiska synonymer. Det bär alltså mer emot att visualisera två män med varandra än två kvinnor, oavsett om man är kille eller tjej. Småstadssyndromet är tämligen logiskt. Man är van vid en mer homogen sammansättning av människor och man är helt enkelt inte van vid förändring och variation. Trygghet är något av det viktigaste som finns för människor och generellt sätt är vi rädda för förändring. Vanor och traditioner = trygghet.

2008-01-08 @ 00:15:12
Robban:

Hej Malin!
Ja, du har skrivit en riktigt bra blogg, och du har prickat in många poäng..
Jag har en tanke ang. detta, att de människor vi lever med och som fördömmer de som vågar leva ut och uppleva sina egna uppsatta mål. Är blott trångsynta och har ett på tok förstort ohanterligt kontrollbehov.
Låt människor välja deras egen väg i livet. Och om vi bara tog vara på våra egna liv och gjorde nått riktigt bra av det, skulle världen se något bättre ut...
Hoppas allt är bra med dig annars
// KRAM

2008-01-08 @ 01:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback