En säng är inte bara en säng!!

SKRIVET DEN: 2008-07-23 KLOCKAN: 23:31:33
Idag har jag haft en underbar dag...
Den började med att solen sken in i mitt fönster , liksom pressade sina strålar genom parsiennerna så ett  skimmrande ljus spreds i hela mitt sovrum.

Jag var ju ledig idag,(som dagen innan, och efter...) och tog det relativt lugnt, satte på min expresso-maskin och drack en kopp nybryggt expresso på verandan med havet som utsikt. Det blåste varma nordöstan vindar och mitt nyklippta hår flög lätt som en fjäder över den högra axeln och landade på den vänstra.

Efter ett glas nypressad apelsin juice tog jag på mig min bikini och greppade tag i strandväskan, gick barfota ner 30 meter till dem fina sand-dynorna och lade mig sedan ner på en filt för att få lite färg. Jag somnade om på filten och vaknde strax innan det var lunch. Lunchen åt jag på en mysig liten restaurang med en nära vän. På eftermiddagen la jag mig i poolen en stund och efter det på stranden i solstolen för att njuta till en deckare jag började läsa igår.

eller så.....

Bor jag i kalla arvidsjaur, där sommaren troligtvis inte kommer i år, eftersom den redan börjat gå åt andra hållet, det vill säga, blommorna håller på att börja vissna, det är mörkare på nätterna, nästan nollgradigt på nätterna och solen har inte visat sig dem dagar jag lyckats vara ledig från jobbet. om ens då jag jobbat,, 

Har just nu inget stadigt boende, utan känner mig som en liten vilsen flykting på villovägar med tillbehörande ryggsäck innehållande kläder och tandborste . Bor just nu hos min far och hans fru, då jag inte BOR på jobbet. Håller på att städa ur det sista ur lägenheten, medan jag har raseri på DANBANAN.

vaknade sex i morse, varp å jobbet 06:45, slutade 16:30, och det är min hitills kortaste dag. jobbar sex dagar i veckan även denna vecka, varav just denna dag jag också varit och städat min nästan tomma lägenhet i 4,5 h. Kom hem strax innan 21 och äter mitt första mål om dagen. (lyckligtvis har familjen grillat denna dag och jag behöver bara värma maten) stor fördel med att bo "hemma".  Köper en snusdosa också på vägen till borrgatan, eftersom jag blev utan imorse och har haft nikotinbrist hela dagen.

Har träningsvärk i hela kroppen dessutom, så kan ej röra mig normalt. Mitt hår är så himla risigt, har inte fått sig en kapning sen november, och tid har jag inte att klippa det heller. Har inte legat ute i solen en enda dag i sommar, och inte heller hunnit att umgås med vänner på en evighet.
Min dator har totalt gett upp. Går inte ens att slå på.  Och den jag sitter vid nu är halvt nergrävd i graven.. (och där lossnade knapparna på tangentbordet) 
Just nu är det mycket.. men livet är ändå okej.  Skulle dock föredra att leva livet efter den övre delen av stycket på detta blogg-inlägg.
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback