Spola tillbaka tiden..

SKRIVET DEN: 2009-04-27 KLOCKAN: 22:45:27
Nu vet jag vad folk menar med att man vill spola tillbaka tiden! Förut har jag alltid tänkt, men? Varför vill man gå tillbaka då man har så mycket att se fram emot..
Men nu, nu börjar jag längta... Jag längtar efter sjuan, åttan.. början av gymnasietiden, första lägenheten man hade.. Alla hyss man gjorde på kvällarna med sina kompisar.. Allt jag och Annika gjorde under 9 år tillsammans i skolan.. Allt jag och jenny hann med.. allt ifrån att vara ute sent på kvällarna till att inte alls komma hem den natten man skulle göra det. Alla resor till arjeplog fastän man visste att man inte hade pengar så man tog sig hem igen och föräldrarna skulle bli arga för att man flängde runt så mycket och aldrig kunde vara hemma.!

Den tiden då man fick maten serverad varje dag, kläderna tvättade, inte behövde bry sig om städning förutom sitt rum..

Vi samlade på kulor som vi spelade med på rasterna, sen kom Pog och efter det några små gubbar man skulle kasta ner.. minns ej vad dem hette. Gogos.. gogos hette dem..

  

Skolan var aldrig besvärlig..fram tills högstadiet då.. Skolan var kul.. nått man längtade till i slutet av sommarlovet, vilket man inte senare gjorde då man började inse att sommaren BARA var 10 veckor lång..
Räkningar, ekonomi osv behövde man inte alls bry sig om..
Och ändå ska vi alla ha så brottom att bli vuxen.. Jag fattar inte..NU vill man ju vara barn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback