Har slut rubrikideér!

SKRIVET DEN: 2009-07-23 KLOCKAN: 17:21:06
Man har som inget att blogga om längre.. I varje inlägg skriver jag att jag nyss kommit hem från jobbet, är trött och kanske till och med vad  jag ätit under dagen. Ändå känns det som ett måste att skriva av sig varje dag! Detta får bli ett till sådan inlägg.. Jag antar att det inte kan hända nya spännande saker varje dag.. eller varje vecka för den delen.

Therese håller på med maten där uppe.. kyckling.. Ett recept som jag också brukar göra. Älskar den maten!
Tänkte jag skulle dela med mig av det..

Ingredienser

4 port

4 kycklingfiléer, ca 500 g
2 äpplen
2 vitlöksklyftor
1 dl salta jordnötter
1-2 tsk hackad röd
chilifrukt
2 msk jordnötssmör
rivet skal och saft av 1/2 lime
1 msk farinsocker
1 dl vatten
2 1/2 dl Kelda mellangrädde
1 hönsbuljongtärning
1 msk smör
1/2 tsk salt

Gör så här 

Kyckling i jordnötssås

Skär kycklingen i strimlor. Kärna ur och strimla äpplena. Skala och hacka vitlöken. Hacka nötterna. Vispa ihop
nötter, chili, jordnötssmör, lime, farin, vatten, grädde och smulad hönsbuljong i en gryta. Låt koka upp. Bryn kycklingen, lite i taget i smör i en stekpanna. Lägg över i grytan och låt koka några minuter. Smaksätt med salt. Fräs äpple och vitlök och rör ner i grytan. Servera med kokt ris och fräst salladslök.







Kasper och jonte ståjar på som vanligt.. värsta energiknuttar det dära.. fulltös medvetslös från morgon till kväll.
Tur man inte jobbar på dagis.. provade ju det nere i skåne.. Nej det var inget för mig. Man blir helt psykiskt utmattad av alla skrik, prat, lekar osv.. att dagen känns sååå lång. Blir man av äldrevården också iof men det är då inte lika hög ljudnivå!
Har fått en badbalja och en bilbarnstol av Annika och Per idag också.. !=) Tack så mycket.

Imorgon jobbar jag igen.. men ledig helgen.. troligtvis.. om jag får som jag vill ;-)
Hejhej!



Kommentarer
Jessica:

Jag älskar dagis! =)

2009-07-23 @ 22:17:35
URL: http://jessica05.devote

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback