Bumbo.

SKRIVET DEN: 2010-04-20 KLOCKAN: 21:17:21
Många har frågat mig om bumbo stolen som Lily har så tänkte att jag skriver om den här istället.
Jag tycker att den är jätte bra! Lily tycker om att sitta i den, och det är faktiskt den enda stolen hon kan sitta bra i.
Den är lätt och mjuk och speciellt utformad för barn och kan börja användas så fort dem kan hålla sin nacke stabil.Studier har även visat att barn som sitter i bumbo ofta utvecklar en tidigare förmåga av att kunna sitta själva utan stöd.
Det jag kan tipsa er om är att bevaka barnet när dem sitter i bumbon, för dem kan fort bli trötta i nacken och som lily gör börja kasta huvudet bakåt. Då är det nog dags att hoppa ur den och vila ett tag.
Och när barnet sen blir mer rörligt  och stark, så får man också passa dem så dem inte försöker krypa ur den men istället tippar framåt.

Hittade denna produktbeskrivning:

"Bumbo är speciellt utformad för små barns ryggar, då öppningarna för benen sitter högre än barnets stjärt. Bumbos form avlastar ryggen!

Bumbo kan användas både utomhus och inomhus, från 3 månader, eller så snart baby kan stödja sitt huvud själv.

Bumbo skall användas på golvet på ett plant underlag, och stimulerar barnen och gör dem gladare.
Bumbo är gjord av ett mjukt skumplastmaterial, som är tåligt och lätt att torka av. Vikt: 1,5 kg. Mått: diam 35 cm, höjd 23 cm
."

Min bumbo är inköpt på barnens hus för 499kr (om jag inte minns fel)
Finns också på andra ställen såsom babyshop.se och säkert många andra sidor på nätet. Ett tips är att kika på blocket eller tradera, där brukar en massa "bumbosar" ligga ute till försäljning för mycket lägre priser.

Hoppas jag svarat på några av dem frågor ni undrat över:D


Kommentarer
Becca & baby:

Jag hittade en på blocket några dagar efter jag frågat dig om den, tycker den verkar super-bra, men Isac är inte riktigt så stabil att han kan sitta i den längre stunder än.

2010-04-20 @ 22:41:38
URL: http://grrsexymama.blogg.se/
Martina - Mamma till Ella:

Tack för det :) Kollat lite på blocket så vi får se om jag hittar någon. Det var en som hade en sån och en mysig sacko säck, såg riktigt mysig ut. Tror jag Ella skulle trivas i.



Fint du har gjort i Lilys rum. Jätte fint med bokstäverna. Längtar tills vi flyttar och Ella får sitt egna rum (i maj rättare sagt) Nu ligger hon i sin säng inne hos oss.



Ha en underbar dag.



Kram.

2010-04-21 @ 09:38:06
URL: http://frumammapappabarn.blogg.se/
Ajdinsmamma:

Du har väl inte missat att jag drar igång en tävling varje måndag. Just nu har jag tre igång och en ny kommer på måndag. Kika in, följ mig via BL och håll utkik. Det kommer säkert upp något som du vill ha :))

2010-04-21 @ 11:41:43
URL: http://chicmommy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback