091209 - Min underbara dotter kommer till världen. <3

SKRIVET DEN: 2009-12-14 KLOCKAN: 07:55:42
Tisdag morgon vaknade jag efter två timmars sömn, med värkar som kom var femte minut. I början var jag osäker på om det var värkar eller om det bara var magknip. Prövade att duscha och ta alvedon men inget hjälpte. Vid nio tiden ringde jag min mor som skulle komma upp. Klockan 11 ringde vi förlossningen för råd och dem tyckte att vi skulle komma till sunderbyn. I taxin påvägen dit hade jag mer smärtsamma värkar men med längre intervaller. Väl framme strax efter kl 13, kändes det som att värkarna blivit mildare, typiskt tänkte jag!
Efter att vi fikat lite i restaurangen så gick vi till förlossningen där dem tog första ctg-kurvan och kollade om jag öppnat mig.. en centimeter, suck! vi skickades till pat. hotellet...

på kvällen hade jag sååå ont så vi gick upp igen, en ny Ctg-kurva togs och återigen kollade dem om jag hade öppnat mig mer, två centimeter på 8 timmar.. detta går för segt tänkte jag. Fick med mig en massa piller till hotellet för att kunna sova på, men någon sömn blev det inte.. duchade varmt och mamma värmde blöta handdukar i micron som jag hade på mage och rygg.. Efter en sömnlös med mycket värk så gick vi vid 8-tiden upp igen till förlossningen. En tredje kurva togs, där det syntes att värkarna var mycket kraftigare, nu var jag öppen fyra centimeter, två cm på 12 timmar...

Ingen bebis blir det idag heller tänkte jag, men det gjorde inte dem. Jag fick ett förlossningsrum och det hela påbörjades kl 09. nålar i händer och rygg.. tog hål på hinnorna och vips så blev värkarna jätte kraftiga och med bara en minuts mellanrum och sedan ökade i takt och smärta. kl 12:10 var jag öppen helt och huvudet hade åkt ner.. 20min senare var hon född! :D Vilken känsla att få upp henne på magen!

 


 


 

Klockan 12:32 föddes lilla knytet.




2975 gr och 48cm lång


Mammas lilla älskling


Kommentarer
Henny:

Gud vad söt hon är! Hoppas allt är bra med er :)

2009-12-14 @ 09:14:59
DJ:

JAG HADE DET PÅ KÄNN ATT DET VAR DAGS! Jösses! Gratulerar! Hon är så himla söt :)

2009-12-14 @ 14:17:42
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Anna:

Vad fin hon är Malin! Stort grattis :) KRAM

2009-12-14 @ 21:07:02
URL: http://flimmerljus.blogspot.com
Emma [MissGrimm]:

Grattis till den lilla sötnosen!

2009-12-20 @ 14:09:47
URL: http://missgrimm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback