15.

SKRIVET DEN: 2009-12-02 KLOCKAN: 19:16:05
Somnade till slut inatt iallafall! Blev väl därikring sex tiden imorse. Strax efter sju var jag upp på toaletten, och sedan sov jag fram till 11:20 då väckarklockan ringde.. snosade till 12, och sen råkade jag somna om igen till 12:50.
Trött steg jag upp och började borsta tänderna, tog en dusch och åt sedan en stor gröt tallrik som inte lyckades bli varm i micron.. kall gröt är inget att rekomendera! Gud vad dålig jag är på att stava har jag märkt. Tänker hela tiden, ska det vara två m eller ett, ska det vara ch eller K.. osv osv. Måste nog sätta mig i skolbänken igen!

Nåväl efter gröten gick jag till Annika, där omkring 14:25 landade jag hos henne, blev ett snabbt besök eftersom jag skulle vara på föräldrautb. kl 15. Idag fick vi veta lite om olika metoder dem använder sig av vid förlossningar, exempelvis om barnet skulle ligga i säte, eller om värkarna skulle avta osv. Som tur är har ju min bebis fixerat sig så säte är inget jag behöver tänka på. Men man vet ju adlrig, kan ju bli kjesarsnitt av andra anledningar också.




Fick också veta att man max får gå över tiden 14 dagar, och att dem sätter igång en på morgonen den 14onde dagen, vilket för mig innebär, om detta nu skulle hända, på NYÅR! jises.. Då hade jag hellre fått den första januari.
haha. Men jag hoppas ju givetvis att jag slipper gå över tills dess.

Har varit hos inger sen klockan halv fem, kom hem för en liten stund sen, där bjöd dem på mat!=) gott!
Imorgon bär det av till Luleå, mamma ska skjutsa mormor till sunderbyn också ska vi passa på att köpa lite julklappar. Tänk vad bra om jag kunde få värkar då, nära till sjukhuset. Men vem skulle då skjutsa hem mormor?

Det blir nog ändå inga värkar.. känns som dem aldrig kommer komma. Men jag har ju ändå inte ätit dem där två chokladkakorna som jag skulle göra innan hon/han fick komma. Sen när man ammar får man ju inte äta choklad. Undra hur TUSAN det ska gå för mig som är chokladberoende.

Pratade med barnets fader för någon dag sedan, han ska komma upp då barnet är fött, men blir det kring jul så kommer han i januari istället. Med sig ska han ha en kompis, Tim.. Han som är med i mammaspojkar.. Men dem skulle visst bo i piteå, också ska Danne (pappan) pendla hit då han vill se barnet.. Så vi får väl se hur det hela slutar med den saken. Jag hoppas han visar intresse för sitt barn iaf!

Nu blev jag sugen på nått gott.. men vad? ska jag måsta ut och handla.. kändes ju oerhört jobbigt.

Vi hörs!


Kommentarer
Annika:

Mallan du Kan äta choklad! Eller åtminstone prova. Hittade det här någerst



"Det finns ingen anledning att avstå en massa mat innan du vet om just din bebis reagerar! Vissa barn är känsliga, andra reagerar inte oavsett vad mamman stoppar i sig. Min son reagerade inte på någonting. Min dotter reagerar om jag äter för mycket pepparkakor, men det är det enda."



Hebbe reagerade inte heller på nånting, inte ens lök som så många säger att de inte kan äta. Jag tror att om man äter med måtta så går nog det mesta bra =)

2009-12-02 @ 21:51:09
Henny:

Jag åt mycket choklad innan Loke föddes, men direkt han kommit försvann allt sug efter det. Men när jag ville ha det så åt jag det och Loke reagerade då inte alls på det :)



Man får som prova sig fram :)

2009-12-04 @ 10:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback