ALLTID UPPFÖRSBACKE!

SKRIVET DEN: 2009-07-28 KLOCKAN: 12:40:22
Slutat för dagen.. hade en 5timmars dag idag, första och enda korta dagen.. och GISSA vem som njuter mest?! Precis JAG!
Blev inte så mycket sömn för min del..  somnade efter 02 inatt så imorse var man tröttare än något tidigare.
Jag HATAR att det är så "långt" till jobbet.. och cykla i uppförsbackar hur kul är det när man är mer stressad än någon annan.?!  Vem har kommit på uppförsbackar egentligen? Det borde vara som med rulltrappor.. att det alltid finns en väg som är lika lätt dit som tillbaka.. Men nej.. när man ska TILL jobbet så är alla uppförsbackar uppradade, en efter en..
Sen när man ska hem så är det motvind och dessutom grusväg.. så inte går det snabbt. Nåväl.. Fick jag bestämma så skulle det ENDAST finnas nerförsbackar.. eller motordrivna cyklar ;)


Har slitit stönat och pustat på jobbet idag, HUVA! Aldrig har jag svettas så mycket .. och ont i kroppen. Man kanske borde vila en stund ändå... Nja.. så tänkte jag i alla fall imorse.. ni vet, den vanliga tanken " DIREKT jag kommer hem ska jag sova" sen släpar man sig sakta upp från sängen efter att ha snoozat  från klockan 06:50 till 06:20.. borsta tänderna.. KANSKE kamma håret.. sen upp för trappen men trötta steg (ni ser, uppför igen), bre några smörgåsar med extra mycket kaviar på. Koka te.. äta.. ta tabletter.. OCH VIPS så var klockan 06:43 och man börjar på 17h.. FORT på med ytterkläder, (som just nu består av någon av mina bröderns tjocka huvtröjor eftersom sommarjackan inte går över magen längre) sen är det bara att slänga sig på cyklen och börja trampa.. trampa .. trampa.. pust, pust, pust.. 16min och ca 2km senare.. då är jag framme på jobbet med halva fruksten kvar i munnen.. sen var det bara att börja ägna sig minst en halvtimma åt 13 vårdtagare som ska upp..


Nästan så att man ser fram emot att vara höggravid och ligga på sängen och inte kunna ta sig upp.. Men det skulle jag nog aldrig sagt ;)

Ne.. det är nog jag som blir uppe i varv alldeles för lätt..
En dusch eller två på detta så är man som en ny människa..!
/ M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback