Ung Mamma?!

SKRIVET DEN: 2009-07-18 KLOCKAN: 14:24:14
När jag var hos barnmorskan så talade vi lite om unga mammor. Hon sade att jag, 21 år gammal inte alls anses vara en ung mamma. En ung mamma är man tydligen tills man fyller 18. Tänk att det finns massa massa unga mammor där ute. Dem som är 14, 15, 16, 17.. Som är världens bästa mammor fastän den ringa åldern. Jag tycker det är fantastiskt. Jag menar.. Jag själv känner mig faktiskt som en jätte ung mamma. Men tydligen kan jag inte definiera mig som en..



Det pågår en massa debatter om just unga mammor, många har flera åsikter om just dem. Dem är för unga, inget jobb, går skola, ingen inkomst, inte hunnit göra en massa i livet.. and so on..
Personligen så kan jag hålla med till en viss nivå, men samtidigt, vad tänker man med då man måste resnonera så hela tiden? Tror dem/vi  inte att denna unga kvinna också hade önskat att hennes liv vore fulländat till just den delen att hon kände sig redo att bli mamma. Klart hon önskar, men man får ju göra det bästa av situationen! Och det är där just jag tycker dem är så starka.. Dem blir jätte bra mammor, klarar allt MINST lika bra som en person som gar allt nämnt ovan. Är inte det otroligt, och starkt? Är det inte dessa mammor vi ska se upp till? Att dem gör jobbet minst lika bra, trots sämre ekonomi, liverfarenhet osv...
Bara för att man är ung är man inte en sämre mamma.. det finns dem som absolut inte borde få vara mammor men ingen bryr sig om att debattera eftersom det har åldern inne.. !

Det finns ingen ålder på att bli förälder, Ingen vet hur det är att vara en, förens man blivit det.. och det är lika mycket första gången för alla!

Alla som väl får barn hör man säga, vad var egentligen mitt liv innan? Vad gjorde jag av mitt liv? Det är så himla mycket mer världefullt nu. Dagen har större mening. Livet har en större mening.

..Och JAG VET att jag kommer känna detsamma! <3

Jag brukar följa en serie som heter 16 and pregnant på mtv ibland.
Det är vekligen en otrolig resa dem gör i tonåren!


Nu tittar solen fram så nu ska jag ut igen =)
Hejhej!



Kommentarer
Ung, singel & gravid:

Hej :-)



Förr var medelåldern för första barnet 16-17. Riktigt länge tillbaka var de bara 13-14. Nuförtiden väntar kvinnorna till 30-32 innan första ungen tittar ut. Så ja, det här med "ung förälder" har verkligen ändrat under åren... eller hur? ;-)



Hur mår din mage då? ^^

2009-07-19 @ 09:11:12
URL: http://avoria.blogg.se/
Henny:

Livet börjar ju först på riktigt när man fått barn! =)



Jag känner mig då inte alls som en ung mamma. Fattar inte ens varför det finns något som heter så. Vare sig hur gammal man än är så är ju ändå allting nytt när det kommer till ens egna första barn :)

2009-07-21 @ 23:07:53
URL: http://mikaelsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback