Barnmorskan!

SKRIVET DEN: 2009-11-02 KLOCKAN: 11:47:12
Hej hej.. blev ännu en natt på soffan och kan verkligen konstatera att den är 10 ggr skönare än sängen.
Sängen är så mjuk att man får ont i varje liten kroppsdel. nåväl.. nu sitter jag och käkar risgrynsgröt och smörgås.
Ska vara hos barnmorskan vid 14-tiden... Vad tycker ni egentligen om barnmorskorna som finns i arvidsjaur?! Och tycker ni att man blev väl informerad och behandlad då ni gjorde era besök där?

Själv kan jag bara jämföra med hur det var dem tre första gångerna jag var hos barnmorskan i trelleborg.
Där fick vi först fylla i en massa papper i vecka 6 och ta lite blodprover. Sedan fick vi komma på en informationsträff där dem pratade om vad man "får och inte får" - göra när man är gravid, kost-tips osv..

Sedan någon gång mellan vecka 10 och 12 så fick vi träffa vår barnmorska (man hade 6-7st att välja bland) och prata med henne i enrum i nästan två timmar om förväntningar vi hade på henne, frågor, gå igenom papprena vi fyllt i osv...

Sen när jag flyttade hit har mina besök varit jätte korta. typ: -hej, gå och kissa i en mugg så tar vi vikten sen. sedan kanske hon sticker en i fingret, kollar svaren, skriver på datorn, tar hjärtljud och sedan.. får man förhoppningsvis ett: ja det såg bra ut, det var allt för idag du får komma tillbaka den... osv.. och sen går man därifrån 10min senare.

Well well.. kanske någon som känner igen det iaf?!





lillebror anton på sin födelsedag!




Nu ska jag ta och diska lite...
2a november idag... vet ni vad det betyder? jo att en massa grejer i min kyl går ut idag.. =(
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback