Angående gåstolar.

SKRIVET DEN: 2010-04-28 KLOCKAN: 12:43:37
Tänkte köpa en gåstol till Lily nu. Egentligen borde jag väl ha gjort det för länge sedan men min ekonomi är väl inte på topp just nu. Ska köpa en begagnad på blocket hade jag tänkt.. Men vilken gåstol ska man ta? Finns det några som är bättre än andra? Kan ni andra mammor rekomendera nått visst märke eller tipsa om något som är bra med just en viss gåstol? Ska man ha mycket saker på dem eller lite? Ljud eller inte.. kan alla sänkas och höjas? osv..

TIPSA GÄRNA!!


Kommentarer
Malin:

Tänk på att se till att stolen har "stoppskydd" fram och bak så den inte kan välta, köra över kanter till typ trappor osv. Köpte min på barnens hus och alla är väl ganska lika samma, men det är just de där stopparna som är viktiga.

Du har en så himlans ursöt dotter du. :)

Hur gammal är hon nu?

Jonas började gå i gå-stol när han var strax över 5 månader. Ryggen belastas ganska hårt på dem innan dess och i början ska man helst bara ha dem korta stunder. Likaså med hoppgungor- de rekommenderas först från 6 månader.

Sköt om er och ha det så bra. :)

/Malin & Jonas

2010-04-28 @ 18:08:04
URL: http://myreasonwhy.blogg.se/
Louise Andersson:

Hej igen!

Då var blåmärkena orsakade av något du bar på i alla fall... Skönt att de inte bara dök upp så där.



Angående gåstol kan jag varmt rekommendera den här: http://www.tradera.com/GASTOL-stabil-och-snygg-auktion_161103_107967253#pic

Dock vet jag inte riktigt var man får tag i den. Vi köpte vår på blocket och säljarna hade köpt den ny. Så någonstans går det väl...

Den är mycket stabil, lätt och smidig eftersom den inte är så bred. Vi har inte så stort här hemma så därför hade en sån stor rund sak fungerat dåligt här.

Hoppas du hittar någon bra!

2010-04-28 @ 19:19:31
URL: http://viifemman.wordpress.com
Malin:

Jag har en babysitter som du kan få låna om du vill. Den är i blått jeanstyg som går att ta av och tvätta bort spya och sånt från. :)

Den är i moskosel just nu, men jag kan fixa ner den till samhället efter helgen.

Kanske kan vara bra att låta henne sitta i den lite innan hon börjar stödja på benen i en gå-stol. Gåstolen jag hade var för hög för Jonas även fast jag hade den på "lägsta läget".

Men, han var så pass stadig i nacken redan som väldigt liten, fast jag har ändå varit noga med att försöka ta det i steg, så man som sagt inte påfrestar ryggen alltför hårt. Alla barn utvecklas ju som du säger olika och du vet ju såklart vad som är bäst för ditt barn.

Blanketter till dagis fick jag på föräldrakursen som BVC anordnade när jonas var nyfödd. Men på kommunhuset, på barn och ungdom, sitter en dam som heter Gun Renberg. Prata med henne så får du en blankett av henne.

2010-04-28 @ 21:20:33
URL: http://myreasonwhy.blogg.se/
Stuart Little:

Ingen aning.. :D fast köp inte den på bilden.. för den kan inte barnet nå ner på golvet.. som du ser ^^

2010-04-29 @ 00:23:51
Johanna - mamma till Leia:

sv: Om vi är hemma hela dagen så sover Leia ca 2 timmar på förmiddagen och 2-3 timmar på eftermiddagen. Somnar ungefär kl 10 och 14-15. Vaknar hon vid 16 då får hon inte sova mer och då får vi kämpa med att ha henne vaken till 19 :P

2010-04-29 @ 07:46:32
URL: http://johannaostblom.blogg.se/
Johanna - mamma till Leia:

sv: Oj :D Leia brukar vara vaken 2-3 timmar innan det blir en liten sovstund. Förutom på kvällarna då hon brukar få vara vaken 4 :P

2010-04-29 @ 16:47:34
URL: http://johannaostblom.blogg.se/
Lina - Mamma till ängeln Emilia och Bönan i magen:

När Emilia föddes så hade hon så stora fötter och de skulle aldrig ha fått plats i byxorna med fötter på så därför räknar vi med stora fötter på detta barn med :P

2010-04-29 @ 17:10:18
URL: http://hormonmonstretlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback