Hej torsdag!

SKRIVET DEN: 2010-04-15 KLOCKAN: 17:50:19
Var faktiskt tvungen kolla almanackan innan jag kunde skriva rubriken. Man är helt borta nu när man bara sitter hemma och inte gör så mycket. Somnade rätt sent igår, efter 03 någon gång. Strax efter kl 05 Vaknade Lillstumpan. Gav henne bara nappen och sedan somna hon om efter 10min.



06:30 var det dags igen.. Lilla fialotta var hungrig så gjorde mat till henne. Sen gick jag på toan och kollade mig i spegeln för jag hade så jävla ont i läppan. Japp.. bekräftat, ett munsår mitt i mungipan som sträcker sig både på den över och undre läppen.. AJ! och FULT! Nåväl inget att göra åt. Smörjde lite tandkräm på det (vet att det inte har någon vidare effekt, men då har man då gjort nått) Efter att Lily ätit, rapat, spytt och ja. . allt vad man nu gör så somnade hon om och vaknade igen vid halv tio. Hon skrek så gav henne yttepytte lite mat och sen steg vi upp för att byta blöjan.. som var full med baaajs.. igen!



Går mycket mer blöjor nu kan jag säga er. Efter bajsbytet så ville ju jag somna om igen, men det ville inte Lily.. försökte med allt i en timma men inget funkade så jag gav upp. La henne på skötbordet så fick hon va naken en stund medan jag borstade tänderna. Sedan donade vi på lite med tvätt å annat tråk. Efter det kom jag på att jag ville ta en härlig lång varm dusch och Lily var jätte trött, perfekt... trodde jag!



Men nej minsan inte ska Lily sova när hon är så trött att ögonlocken bara trillar ner.. Fick ta in gungan in till badrummet och sätta henne i den, först protesterade hon, men efter att jag började spola med duchen så hon fick se vattnet så blev det knäpptyst. I 25min satt Lily där nöjd och belåten och gungade fram och tillbaka. Sedan tog vi på oss rena kläder båda två.


(bild sen i lördags) kommer i mina gamla kläder igen.. Jihoo!

Tog temepen på Lily först och den visade 38,4.. vet inte om det är feber på ett litet barn men jag gav då henne en alvedon iaf! Dem är så konstiga dem där alvedon-supparna. Trasiga & taggiga å ja.. så dem kan ju int va roliga att ha i rumpan direkt. Den första hann då smälta sönder innan jag hann stoppa i den ens. :/? Sen vilken väg ska man stoppa in dem? På omvårdnadsprog. fick vi lära oss att man ska stoppa in den med den platta sidan först för att den då enklare stannar kvar där den ska sitta. Men gör inte det ondare? och varför skulle den stanna kvar enklare den vägen? det är ju inte ens logiskt. aja..


Fick av Sara.


13:30 somna Lily om och sov kanske 25min. Sara kom också hit ja, med en massa presenter till mig för att jag fyllt år? (hade verkligen inte behövts) Men det var bra grejer, sånt man behöver å lite ljus som jag verkligen "brinner" för!!! Och Lily fick sig våtservetter och en liten hundnalle :)



Lily vaknade då sara var här och passade på att kräkas ner dem nya kläderna.
Halv tre så gjorde vi oss i ordningen för att gå ut med vagnen.. på med rena kläder igen då.. ja just de, jag med för lily spydde över hela min tröja.. det var den duschen det. busunge..

Vi gick till konsum och handlade.. Lily somna i vagnen.. YES! och jag handlade lite av det ena och det andra.
Jag hatar att "storhandla" för det rymms ju inte i vagnen.. sedan blir det aptungt att köra den och man måste springa tusen ggr upp och ner i trappen för att hämta allt när man väl är hemma. TUNGT!


(bilden är inte från idag, Lily har MYCKET kläder på sig ute.)

Haha för någon dags sedan hämtade jag mitt usb minne hos min kusin Ida, och då väntate Lily i bilen med min mamma och Lina. Jäklar vad lätt det kändes att gå i en trapp utan bilbarnstol & Lily.. Känades som jag skulle kunna gå i 500 trappor utan att bli andfådd.

Lily vaknade direkt vi kom genom dörren (typiskt) Men somnade gott om efter några minuter (jihooo) Så jag kune lugnt packa upp alla varor & rensa kylen på allt som gått ut. Hm.. varorna blir ganska bucklade och fula när dem legat ihoptryckta under vagnen.




La ut Lilys liggbag på balkongen så hon inte skulle svettas ihjäl, klär jag av henne och lägger henne för att sova i sin säng så vägrar hon sova mer. Har balkongen öppen så att jag hör om hon vaknar. Men hon verkar då sova så otroligt gott. Har en jäkla massa kartonger, plast, papper och annat skräp på balkongen som varit där sen jag flyttade in. Har inte nått körkort så har som inte kunnat fara på tippen med det. Men de måsta jag försöka fixa innan sommaren är här för då vill man ju använda "ballen".. :)



Jäklar vad jag skrivit mycket nu?! oj.. vem ska orka läsa allt detta tråkiga vardagssvammel..?!
Har nästan noterat varenda minut nu ju.. var ju inte meningen. Och ne.. har varken druckigt eller ätit idag.
Jag GLÖMMER bort. och känner mig aldrig hungrig och då är det inte lätt att komma ihåg. Tur jag köpte en massa gott nu som jag ska försöka smälla i mig!


Tjingeling.

Kommentarer
Viktoria-amatörfotograf:

Jo jag skulle hemskt gärna ha gått ut idag och fotograferat hur mycket som helst MEN i morse hände en liten olycka, min kära man råkade ha kameran i golvet så objektivet gick sönder :S Tur att det bara var standardobjektivet!!

Ja man skulle ha haft sådana ringar!

2010-04-15 @ 18:27:36
URL: http://viccivicci.blogg.se/
Annika:

Man ska stoppa in supparna "åt fel håll" eftersom anusringmuskeln..haha ska omsluta suppen så fint ;P Därför!

2010-04-15 @ 20:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback