Jäklar...

SKRIVET DEN: 2010-04-14 KLOCKAN: 12:20:42
Näsan är täppt och snoret rinner, ont i halsen & hosta. Ja nu snackar jag om mig själv.. och på det hela är Lily lika förkyld fortfarande som för en vecka sen. Stackars stackars min älskling. Jag har haft tur nu i 2dagar då vi bott hos min mamma som tagit Lily på nätterna och morgonen. Jag har fått sova. Men idag åker vi hem för lilys mormor börjar jobba imorgon.. Hoppas inte det blir en jobbig natt.

Har tänkt på en sak, hur gör ensamstående mammor när dem själv är jätte sjuka & deras barn också är sjuk?
Man orkar ju inte med en vecka eller två helt ensammen om man själv ligger i feber och sedan måsta stiga upp flera ggr på nätterna, få lite sömn och ta hand om sitt barn... Det tar ju kål på en. Man får hoppas att dem liksom jag kan ta hjälp av sin släkt. Utan hjälp hade jag inte orkat!

Nu ska jag dricka lite kaffe..


Kommentarer
Becca & baby:

Min mamma gjorde som du, fixade lite avlastning hos mormorn :)



Ska hålla utkik efter en sån stol ;) Från vilken ålder är de lämpliga, vet du det? O.o



Krya på er :)

2010-04-14 @ 12:41:19
URL: http://grrsexymama.blogg.se/
Hanna:

Jo Malin man orkar, men man är väldigt trött å sliten. Kroppen klarar mer än man tror när det väl handlar om ens barn:) Egna erfarenheter:)

2010-04-14 @ 14:49:09
Aliana - Gift 2-barnsmamma! :):

Haha ja, jag hade varken mormor eller farmor som hjälpte till så mycket i början så när han va sjuk och jag va sjuk fick man klara det helt enkelt :) Men det klarar du! ALLA ensamstående mammor är starka :) Kram

2010-04-14 @ 17:24:16
URL: http://alianalohmeier.blogg.se/
maria 2 barns mamma:

håller med föregående malin, Man orkar ja lovar..

ja jobba natt o helger,plugga dagtid, va ja sjuk fick ja ta johanna själv, ja är sambo i dag med en lastbilschufför som bara e hemma på helgerna, jobbar 75% med psykdementa som ja ska gå tillbaka till 1/1-11 när min mammaledighet är slut med Alice..

MAn orkar för amn e sån som mamma de sitter i en..

2010-04-14 @ 19:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback