SÅ.... UTMATTAD!

SKRIVET DEN: 2010-04-20 KLOCKAN: 00:19:29
Jag känner mig som en värdelös mamma om jag klagar och säger att jag är sååå slut i kropp & själ. Men sanningen är den att det är just det jag är.  Mina händer skakar, mina ögon svider dygnet runt. Huvudet bultar och snoret rinner.. Kanske är jag bara så slut för att jag är förkyld och inte sover så många timmar per dygn. Ja kanske spelar också matintaget roll. som jag skrivit tidigare så glömmer jag helt bort att äta.. jävligt dåligt, jag vet. Har nästan ångest över det för jag vet ju hur viktigt det är att äta. Så det brukar sluta med att jag på kvällen innan jag lägger mig försöker trycka i mig nått nyttigt bara för att kroppen ska få näring. Ja ibland händer det också att det är onyttigt. Man tager vad man haver om vi säger så! Jag måste skärpa mig med måltiderna.. måste måste måste.. Men då jag väl får 15minuter över till mig själv så prioriterar jag alltid annat än mat.. tvätta..städa..duscha.. Jag borde prioritera maten, det vet jag. Dumma dumma mig!!!!



Imorse vaknade lily 3 timmar efter att jag lyckats rensa mitt huvud och få lite sömn. kl 6 med andra ord.. Ja vad gör man? bara att stiga upp och vara en "supermamma".. Tur att Lily vet hur hon ska charma mig med hennes grimager och leende.

Vid tio tiden tog jag en snabbdusch eftersom Lily vägrade ta en förmiddags lur. Hon fick ligga i babygymmet och halvt tjura medans jag försökte få bort så mycket spya och andra otrevligheter från mig kropp och knopp. Vid 11 kom min mor och lina för att hämta ett usb-minne med en massa foton på sen påsken. kl 12:30 somnade ÄNTLIGEN Lily.

det blev en halvtimmas sömn och jag klädde mig och borstade håret samt drog igång en tvättmaskin medans.
Tvättkorgen är alltid full.. inte konstigt då jag måste byta kläder på lily flera flera ggr per dag. På mig själv också för den delen då hennes spya flyger lite varstans. Nåväl.. hann iaf få i mig en filtallrik med müsli ungefär när den höll på att ta slut så vaknade lily igen.. dags för mat.. Gav henne mat och rapade henne. Självklart kräktes hon ner hela mig och sig själv så var bara att gå och byta kläder på oss båda. Efter det var Lily jätte gnällig så jag fick bära henne fram till halv två då vi skule börja bege oss mot vårdcentralen. Lily somnade i vagnen påvägen dit och sov kanske 20min när vi var där.. sedan var hon vaken till strax efter fyra då vi begav oss därifrån.. Kräktes gjorde hon också några ggr då vi var där, men inga större mängder. Fick iallafall byta kläder på henne innan vi for därifrån. Hon somnade ganska snabbt igen. Kände att jag absolut inte ville gå hem till min stökiga tråkiga lägenhet (jag vet jag är negativ idag) så ringde till min fader och sa att vi skulle komma på besök. 25 minuters promenad med skogen på ena sidan och sjön på andra, också var i framme.



Blev bjudna på mat, grillad kycklign & grillad karre.. just vad jag behövde.. energi!!!
Just innan vi skulle åka började pappas fru kräkas.. magsjuka, som mina småbröder hade förra veckan.
Jag BARA HOPPAS att vi inte får det på köpet också..
Väl hemma såg jag att korten som jag framkallat hängde på dörren.. snabbt in och kolla på dem innan lily vaknar. Men hann bara igenom några få kort så började hon tjuta.. samtidigt ringer också telefonen..
Gav Lily mat.. hon kräktes som en vulkan på både mig och henne så fick byta kläder IGEN.. eller byta.. Lily fick på sig en ren blöja och en pyjamas och jag går omkring med bh på överkroppen och shorts på underkroppen nu bara för att jag svettas som en gris. Efter det lägger jag Lily i babygymmet i hopp om att få kika klart på korten, men nej.. självklart är hon grinig. Hon var trött.. la henne i spjälsängen och gick tillbaka till köket.. hann sitta där 3-4 minuter då börjar hon stor tjuta igen. går tillbaka och tar upp henne.. vyssar henne i min famn och sjunger sånger så jag är alldeles hes.. hon slutar grina och gnuggar ögonen.. jag känner att jag bara MÅSTE få gå och kissa så lägger ner henne i sängen igen och när jag kommer tillbaka ligger Lily och sover.. 21:30.. rekord tidigt!

JIhooo egentid.. Sätter mig och kikar igenom alla foton.. sorterar eftersom det är dubbla kopior och mamma ska ha hälften av nästan alla. Några ska jag ge till pappa (där han och övriga familjemedlemmar är med) och några ska till lina och magnus från Jonnas dop.. ett till kharma och ett till lilla Lova. tar fram fotoalbumen som lily fick i doppresent och ska börja sätta in fotona.. så märker jag.. har beställt 600kort i fel strl. alla är FÖR stora.. jaha.. bara börja klippa då.. klippte till kanske 100 foton sen var jag så less att jag ville kräkas så nu tar jag en paus till någon annan dag istället. Nu har jag iaf Lily på några ställen i min lägenhet.. Måste köpa mer ramar imorgon.


Har haft sån huvudvärkt och mår lite illa.. kanske magsjuka.. men kanske också för att jag endast druckigt midre än ett halv glas whisey-vatten idag.. hur nu det stavas det vet jag inte.. Så nu sitter jag och smuttar på en dr pepper. För att dricka vätska är också nått jag är jävligt dålig på.. som sagt känner mig ALDRIG törstig och det är inte något som kommit nu, utan varit så i flera år.



Sitter och funderar om Lily håller på att vakna.. här några misstänksamma ljud från sovrummet.. Vaknar hon inte så lär hon vakna 4-5 imorgon på morgonen.. det ser jag inte fram emot..
Nu kanske ni undrar.. varför i helskotta går hon inte och lägger sig om hon är så trött.. Jo för att jag kan ändå inte sömna.. är helt spidad och även om jag känner mig skit trött så ligger jag bara och rullar runt, runt , runt i sängen i flera timmar. Men jag tror och HOPPAS att jag kommer att sova MYCKET tidigre i natt än natten till idag.

Jädrans vad jag har skrivit mycket nu.. jag börjar bli överdriven på detta.
Bäst att sluta..
Bye.


Kommentarer
Becca & baby:

Bara roligt att läsa :) Tycker du är stark som klarar av allt själv!

2010-04-20 @ 10:09:07
URL: http://grrsexymama.blogg.se/
Lisa:

Du är stark Malin det må jag säga. Och du klarar det. Sen kommer du blicka tillbaka på allt och inse vilken super mamma du var/är! Lily ska vara glad som har dig! JO jag må säga att tiden går snabbt med detta lilla undret. på måndag äker vi på UL och jag kan inte fatta att det är redan! Har ju börjat känna sparkar och magen den växer snabbt.. :) Håller ni på att bli friska då?? Kram kram!

2010-04-20 @ 12:26:15
URL: http://pinklisa.blogg.se/
Martina:

Tänkte precis skriva som personen ovanför. Du är stark och j*ligt duktig som klarar av detta. Det skall du ta åt dig. Det är inte lätt varje gång men du klarar det. :)



Ha en underbar dag.

Kram

2010-04-20 @ 14:17:34
URL: http://frumammapappabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback