Mitt i natten.

SKRIVET DEN: 2010-01-22 KLOCKAN: 02:05:23
Ja då har lillan just somnat, hon ligger i soffan i hårdliften till vagnen. Jag fick vyssa och sjunga för henne i två timmar innan hon somna.. Hoppas hon sover någon timma nu. Vågar inte lyfta henne därifrån för då vaknar hon väl så jag lägger mig väl och vilar på soffan!!

Jag har hela tiden värmt ersättningen i micron till henne och fick just veta att man måste koka vattnet.. allt vatten. För att barnet inte tål bakterierna i vattnet när dem är så små.. kanske därför hon haft så ont i magen? Så nu har jag kokat en liter och satt i kylen till i natt. Så kan man värma det i micron sen. -  tack carro för tipset. ibland är jag ju för trög för att komma på sådana ideer.

Ikväll har Sara B varit här. Jag måste ju vara världens tråkigaste människa att umgås med just nu. Jag bara sitter i soffan.. det är typ allt jag orkar med då man nästan aldrig får sova.. Sen kan man ju inte gör vad som helst då man har en liten plupp. Man ska förbereda så mycket innan man gör något. Innan jag fick henne gjorde jag allt spontant. Inga planer överhuvudtaget.. levde helt i Nuet.. så man kan väl säga att mycket har eller håller på att förändras.
Men jag ångrar inget. Har hellre några jobbiga månder än ingen liten söt tjej alls. Hon är ju mitt allt.

Åh jag vill ha ett jobb så himla mycket. Vet att jag inte kan jobba nu, men åh vad det suger med en mamma pening på 3800kr i månaden. Jag menar., vad räcker det till? inte ens hyran.. suck!
och hur ska det gå sen, när lillan börjar på dagis, då mamma dagarna tagit slut? Springvicka i vården lär ju inte fungera så bra eftersom det oftast är kvällar/nätter eller helger man får gå ut.. och inget dagis är ju öppet då.
Har ju ett år att klura på det..


Ne nu vaknar lillan igen.. som fortfarande inte fått något namn :S Kan verkligen inte komma på nått.

Natti - natt på er andra!

Kommentarer
Therese:

Då får lillan komma och mysa med oss! Det är minsta problemet! :-D

2010-01-22 @ 07:25:03
Caroline - Mamma till Julia:

oj det va inte mkt du får. e det alla dagar i veckan då? shit!

2010-01-23 @ 15:56:02
URL: http://juliaemiliaburehed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback