Dagen idag var en bra dag.

SKRIVET DEN: 2010-07-06 KLOCKAN: 23:50:55
Vi klev upp vid 10-tiden.. Lily åt gröt och jag kände mig en aning stressad eftersom vi skulle på mammaträff klockan 11 - 11:30. Trött var jag också.. Men som jag sagt tidigare.. jag får helt enkelt skylla mig själv. Här där jag bor, (för er sörlänningar) så är det ljust dygnet runt på sommaren. Även på natten JA.. Och även fast jag är van vid det eftersom jag bott här 99% av mitt liv, så har jag ÄNDÅ svårt att sova på nätterna.

Nåväl vi lämnar sömnproblemen och återvänder till dagen idag!
Vi blev lite sena till badhuset, men vi var inte ensam om det så jag tror ingen skada blev skedd av det.
Härligt väder och härliga mammor. Vi satt i gräset under två parasoller med barnen. Vi var där till 15:30.. Jag hann givetvis spilla glödhet kaffe på mig själv också. Tur inte Lily fick på sig!!!!!!!!!!
Sen var det bara hem och ge Lilltösen lite mat och sedan he sig ut och handla. Köpte ingredienser till middagen.
Sen kom trevligt folk. . (trevlig folka(?)) och käkade..  Maten tog sin tid att göra.. var massvis med saker som skulle förstekas, hackas och förberedas innan man kunde "laga" den. Men gott blev det.. kanske en aning för starkt för mig.


Sedan blev den pannakotta med jordgubbar. Nu på kvällskvisten har jag diskat hur mycket som helst.. Ja det bara vällde över disk.. öh vad heter det.. diskstället ja. Gud vad man tappar ord? Är det för att man håller på att bli gammal? Jag kan glömma ord som pommesfrites och fönster..? Sjukt.


Nu på kvällen har jag och Lily haft supermysigt. Lily har lärt sig göra pussmun och smacka. Hon ser ut som en söt liten kyckling. Har filmat det så film kommer väl upp snart. Hon har även lärt sig spela på sin mun. Ni vet när man drar handen mot munnen och låter samtidigt. Kommer väl även upp en film på det snart.
Efter hon fått sin kvällsgröt så fick hon ta ett bad.. Hon ÄLSKAR att bada.. Efter badet fick hon sin nya tandborste som hon kan hålla själv.. och den roade hon sig med medan jag borstade hennes tänder med en annan, sedan smörjde in alla hennes myggbett hon fått idag :S Hon var helt blodig bakom öronen (har jag redan skrivit det?) nåväl..

Lily älskar att bita på tvättlappar.


Sen klippte jag hennes tånaglar och fingernaglar.. Och Lily borstar sina tänder samtidigt.. dreglar lite på mamma också. :) Sen låg vi i sängen och bara mös.. Hon fick lite ersättning och somnade bums. ÅHH vad jag älskar henne. Jag önskar vi kan ha myskvällar varje kväll.


(Hos mamma igår) alla bilder är mobilbilder i detta inlägg ...:P


Sov så gott alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback