Hemma igen.

SKRIVET DEN: 2010-07-16 KLOCKAN: 17:21:55
Då har vi landat här hemma igen.. Både jag och Lily luktar blä så vi ska ta en lång dusch senare.
Först blev det Piteå där jag köpte en till vagn åt Lily. En sulky som är lätt att ta med om man ska någonstans och tar ingen plats i bilen. Lätt och smidig.. och BILLIG! Dock en aning för stor för lily att sitta i.. men hon kan ju ha den många år framöver.
Sedan gick vi på stan. Jag handlade en del barnkläder åt Lily.. ja det gjorde mormor med.
Roligare att handla åt henne än sig själv. Dessutom behövde hon lite kläder i 74-80 för snart har hon ju växt ut sina 68. Jäklar vad dem växer och växer... man får rensa garderoben hela tiden.. Som tur var hade dem rea.. så hittade många billiga fynd. Dem billigaste plaggen kostade 30kr styck.

Sedan bar det av till älvsbyn, till moster med familj. Där sov vi över i husvagnen. Onsdagen var det så varmt att man trodde man var utomlands.. Tordagen var det också bra väder, inte lika varmt men inte heller lika kvavt. Vi for till en strand som hette Lillstrand och badade lite. Lily fick doppa rumpan.. Var där 20 min sen blev Lily så grinig och trött. Hon har börjat hoppa över sovstunderna och när hon väl sover blir det ca 15-20 min vilket resulterar i en väldigt grinig unge. Hon har också börjat visa att hon ska ha sin vilja fram.. blir skitsur om hon inte får som hon vill.. och att söva henne är inte någon lätt match längre. Förut var det bara att lägga henne i sängen. men nu får man kämpa en timme och då är det inte ens säkert att man får henne att somna. Försökte för ett tag sedan men hon slutade aldrig skrika så nu ligger hon bredvid mig i soffan och är grinolle nr 1. Men sova när man är trött.. NEJ!

Tar man av henne något som hon inte får ha i munnen då jäklar får man höra ett och annat..

Igår drog vi vidare till gråträsk för att säga hej till min mammas jobbarkompis men hon var inte hemma.. blev ett kort stopp så jag fick byta Lilys bajsblöja och sedan åkte vi vidare till Abborrträsk. Där badade vi badtunna och såg tv. Sov än en gång i husvagnen men denna gång var det inte lika varmt.. snarare kallt då mamma hade sagt att dem inte skulle slå på värmen för att det var så varmt natten innan.. Men i abborr var det kallt.. BRRR.

Nu är vi som sagt hemma igen, har packat upp all packning och stökat undan lite. Jag är ju så OKLOK och lämnar alltid lägenheten i stökigaste skick innan jag åker någonstans så man får panik då man kommer hem igen och måste börja städa...
Bilder från vårt lilla "äventyr" finns på mammas digitalkamera och kommer säkert komma upp här senare!

Kommentarer
Aliana - Gift 2-barnsmamma!:

Haha du har nu bekräftat för en skåning att norrlänningar gör "konstiga" saker som att bada i tunnor :P hihi



Hoppas ni hade en bra dag TROTS värmen :) Här är det med kvavt som faaan... men inte klaga :P

2010-07-17 @ 08:00:51
URL: http://alianalohmeier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback