Lilys utveckling.

SKRIVET DEN: 2010-07-28 KLOCKAN: 20:54:05
Nu har Lily lärt sig något nytt.. Vet inte vad man kallar det, ja det som hon har lärt sig..
Men man kanske kan säga, dela med sig?

När hon har en sked i handen så tar hon den först i sin mun.. sen sträcker hon den mot min mun och vill att jag ska "smaka"..
Samma med nappen.. hon kan ta ut den ur sin mun och stoppa den i min. sen tar hon ur den ur min mun och stoppar den i sin.. sen gör hon så flera flera flera gånger!

Lily visar inga större tendenser till att vilja masa eller krypa.. När man lägger henne på magen blir hon skit arg. Har försökt locka henne med saker och allt möjligt men hon blir bara arg och kör ner huvudet i golvet och skriker. Nu senaste gångerna har hon tagit sig en bit bakåt.. men inte framåt.

Sitta gör hon nu stadigt och man kan lämna henne sittandes själv utan att hon faller.. Ja nu ska jag väl inte säga för mycket för rätt som det är så faller hon väl.

Ljud:

Hon ljudar på tutte: tutt tutt
Lampa: mba
Titta: titt
mamma: mam ( händer inte ofta)
mera mat: MMmmm

Också gör hon ju sina roliga grimager..
När hon är arg så gapar hon och lägger underkäken där hon har sina två tänder på överläppen, spänner armarna rakt ur och låter.
Också näsgrimagen, som jag inte vet varför hon gör.. blåser in och ut ur näsan och som "rynkar på den".. ser ut som en söt tant: (bilden längst upp till höger)




Kommentarer
Kajsa:

Mio gör också så med näsan att han rynkar på den och dra luft in och ut genom den. Hihi jag tycker det är skitsött. så jag brukar härma han då han gör så och nu gör han så typ varje gång jag tar fram kameran =) Vi har också samma problem med blöjbyten då Mio har bajsat. Vi har en ho i tvättstugan med dusch som jag brukar ställa han i när det är som värst. haha.

2010-07-28 @ 23:54:02
URL: http://jagheterkajsa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback