.....

SKRIVET DEN: 2010-06-03 KLOCKAN: 00:46:57
Ibland blir jag lite fundersam över hur en del föräldrar är med sina barn.. Ibland blir jag arg, som när jag läser om barnmisshandel, svält och andra sådana hemskheter.. Jag kan ibland också tycka att vissa inte borde få ha barn. Kan man inte ta hand om sitt barn.. ska man inte ha barn.


Jag diskar min egen disk, jag lagar min egen mat, jag städar och tvättar och får tillbringa varje sekund med mitt barn. Jag skulle aldrig kunna be någon göra allt det åt mig. jag skulle skämmas livet ur mig om jag bad någon i min familj komma hem till mig varje dag och göra sådana saker åt mig. Jag är vuxen och har satt ett liv till världen. Jag prioriterar mitt barn framför nöje & kärlek. Jag förstår om folk behöver avlastning ibland. Det ser jag inte som något som helst problem, särskilt om man är ensamstående. Men att ha någon hemma hos sig varenda minut för att man inte är mogen nog att sköta sig själv och sitt barn som man själv satt till världen.. ja då är man faktiskt inte mogen!

Jag vill vara självständig och sköta mig själv. Visst behöver jag också avlastning ibland.. men inte varje dag.. inte varje vecka.

Kommentarer
Kajsa:

Jag håller med dig om texten ovan. Ibland ser jag16 and pregnant och då kan man verkligen undra hur en del av dom tänker (inte alla). Inte för att åldern spelar någon, men ibland gör den det! Men att en vuxen kan vara så totalt oansvarig och lasta allt på¨någon annan det är ju vansinnigt.

2010-06-03 @ 11:13:26
URL: http://jagheterkajsa.blogspot.com/
Aliana - Gift 2-barnsmamma!:

Gud va fin header du gjort :)



Jag håller med. Det finns sjukt mycket föräldrar där ute som inte borde få ha barn... Alla kan göra misstag och ingen förälder är en perfekt förälder. Och hjälp kan man visst ha, men dygnet runt låter lite mycket haha :)

Kram på er

2010-06-03 @ 14:43:54
URL: http://alianalohmeier.blogg.se/
Becca & baby:

Håller helt med dig!!! Jag var helt säker på att jag skulle klara av att ta hand om mitt barn när jag blev gravid (han var ju planerad, vore illa om jag inte varit säker då;) ).



Såg bilden på myggen, jag skulle DÖ om vi hade så mycket mygg nu?! >.< HATAR dom av hela mitt hjärta!



Gjorde gipsavtrycken på unga mammor, men det finns nog att köpa i hobby-affärer :) Var rätt enkelt faktiskt, och himla fint blir det ju :)

2010-06-05 @ 00:33:40
URL: http://grrsexymama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback