Fullt upp idag.

SKRIVET DEN: 2010-06-17 KLOCKAN: 18:05:22
Hade ju egentligen tänkt laga chili con carne med tzatziki igår.. men det blev aldrig av, därför har jag gjort det idag istället.. det tog då tid.. Tur Lily sov medan jag hackade alla grejer. Nu har jag mat för en vecka! haha..
Sedan fick Lily smaka torsk & potatis med morötter. Det tyckte hon inte alls var någon höjdare. Det enda hon tycker är gott är gröt verkar det som.. och frukter.

Min och Lilys mat.

Lily har bajsat varenda gång jag bytt blöjan idag.. alltså 5ggr. Men hon är  stenhård i magen så det kommer bara en massa klumpar.. Kan det vara majskrokarna? Hon är ju iof väldigt hård i magen i vanliga fall också men igår åt hon säkert 8 majskrokar + att hon smakade banan för första gången och båda är ju kända för att göra en hård i magen. Så idag har jag gett henne laktulos.. hoppas det hjälper.

Har också duschat henne idag, i matstolen. Haha. Går inte bada henne länge i badbaljan, så min nödlösning blev att sätta henne i en handduk i matsolen och ställa allt i duschen. Hon ville helst bara titta neråt för att undvika att få vatten i ögonen men hon tyckte att det var ganska roligt ändå. Jag försöker spola henne lite ansiktet ändå för att hon inte ska bli rädd för vatten. :)

Sen har jag diskat ett BERG med disk, samtidigt som jag försökt underhålla busungen,.
Har en hemma dag idag.. gått runt i min lillebrors sidenboxer karlsonger som jag lånade då jag var gravid.. Skönt ändå! Att bara vara hemma en dag och slippa tänka på att man ska se anständig ut. 

Nu är det bara jag som behöver duscha så är dagen fulländad! Och äta.. har inte hunnit smaka ännu om maten blev bra. Men jag får matsällskap i eftermiddag så jag väntar tills dess!


Kommentarer
Kajsa:

Det var ju smidigt med matstolen i duschen! =)

Jag skrev också ett inlägg tidigare idag om att jag tror majskrokarna gör Mio hård i magen. Ska sluta ge han det några dagar och se om han får tillbaka sin vanliga mage. Kanske borde testa det du med?

Kram

2010-06-17 @ 21:18:14
URL: http://jagheterkajsa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback