Fyra timmars sömn..

SKRIVET DEN: 2010-06-15 KLOCKAN: 17:29:37
.. Japp det är vad jag fått sova i natt! Och inte var dem sammanhängande heller. Först lite i soffan sen lite i sängen.. Sista gången vaknade jag av ett skrik och när jag skulle se vad som stod på så var inte Lily i sängen längre.. nej hon låg på golvet.. :S Snacka om att man får panik då man inser att ens barn ramlat ner från sängen. Först trösta sen se om något är brutet och efter det kolla bulor och att ingen hjärnskakning blivit följden.  Hon grät inte länge och verkade inte ha ont, men hon kräktes som bara den. Men det gör hon ju i vanliga fall också, dessutom hade hon ätit två timmar tidigare utan att rapa så jag vet inte om det berodde på fallet eller det andra alternativet. Höll hon iaf vaken några timmar i fall att. Men hon verkar då må toppen.. PUH!Det är tur att dem är så mjuka dem små. Man tror jag hjärtat ska dunka ur kroppen när sånt händer. Och inte minst känner man sig som en dålig mamma.. Nä.. en större säng måste inhandlas!! För nu när hon vaknar någon gång i timmen orkar jag inte springa till spjälsängen hela tiden. Då är det lättare att ha henne bredvid sig!





Kl 11:15 åkte vi till akkavare på mammaträff hos Lisa. Det var riktigt trevligt! Som alltid på mammaträffarna!
Kom hem vid 15:30. Igår fick vi låna en hoppgunga av Annika, min kusin. Lily bara älskar att hoppa i den! Måste nog införskaffa mig en sådan ändå. Det enda felet är att hålen för armarna är så högt upp på den så hon måste hålla armarna rakt ut och då får hon nästan ingen cirkulation och armarna blir kalla. Så det blir inga långa hoppstunder. Hade det varit min egen hoppgunga hade jag sprättat upp och sytt om den. Men ska kika om det finns någon på blocket.

Bilder kommer upp sen någon gång.. är alldeles för trött idag..

Blir så irriterad på folk som PLINGAR på dörren tusen ggr när Lily sover.. Vet folk att man har barn behöver man väl ändå inte plinga... GRR! Hände just.. JUST då Lily somnat... självklart vakna hon och vägrar somna om men är jätte trött....... folk alltså..........

Kommentarer
Louise Andersson:

Jag vet inte hur långt du har till IKEA men där har de djurbäddar i olika storlekar. En sån la jag min dotter i de första månaderna. De vadderade kanterna gjorde att hon låg kvar på samma ställe. Piffigt!

2010-06-15 @ 20:21:42
URL: http://viifemman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback