God kväll..

SKRIVET DEN: 2010-03-10 KLOCKAN: 00:34:43
Hej i mörkret!



Mitt första erkännande är att jag blivit beroene. Och denna gången snackar vi inte om mitt brutala snusberoende. Nej nu handlar det om något helt annat. Jag har som säkert många andra, blivit beroende av TRADERA!
Sitter där dag in, dag ut, timma efter timma och lägger bud på barnkläder till Lily. Okej nu kanske jag överdrev en gnutta.. Men varje gång jag sätter mig vid datorn, då blir det automatisk att man kikar in på tradera och lägger ett bud eller två. Sedan ser man att man vunnit en massa skit man egentligen inte alls ville ha, för en krona eller två. Visst det är billigt, men sedan ska man ju betala frakten också. Så nu har Lily en massa kläder som kommer komma i veckan och en del nästa vecka. Det jag egentligen VILL vinna.. är ju stora klädpaket med ca 40-50 plagg. Men nej då kommer snåltarmen smygandes fram och jag tycker att 300kr är alldeles för dyrt. Men om man tänker efter.. jag spenderade förra månaden HELA barnbidraget på 10 plagg åt Lily.. Hmm..

Lily har 10 plagg i 62 och två i 68. Så hon behöver ju faktiskt mer.. Men alla tycker att KÖP INTE i den strl hon har nu.. köp i 74. Lily kommer inte ha 74 förens i juni.. om ens då? Så hon ska alltså ha två plagg i 68 fram tills dess?
62 är fortfarande för stort så det kommer hon kunna ha minst en månad till och SEN 68.. så jag tänker inte lyssna på andra nu!


 

Jag vill att det ska börja bli plusgrader ute så att man kan ta ut Lily i bärselen.
Men det lär väl inte hända i marsmånad så kallt som vi haft/har det.

Nåväl bättre tider kommer när det gäller vädret.

Känns helt sjukt att man ska vara ledig HELA sommaren. Sist det hände var jag 13år. Jag ser verkligen fram emot sommaren och vad den har att erbjuda. Jag hoppas på varma dagar, sol, bad, glass och fullspäckat schema!


Ne.. känns som man inte har något vettigt att skriva ikväll så blir mest svammel på pappret.

Natti natt när ni lägger er.
Jag har fortfarande lite fel dygnsrytm och även om jag bara sover 5-6h per dygn så kan jag vara uppe hur länge som helst utan att bli trött. Så lägger mig vid tre-fyra tiden.

Imorgon måste jag på församlingshemmet kl 11 och hämta en nyckel till lokalen vi ska ha till dopkaffet på lördag!

Nite nite


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback