Jag är nog lite bortskämd ändå!

SKRIVET DEN: 2010-03-16 KLOCKAN: 00:16:42
Kikade runt på lite mammabloggar och hittar inlägg där dem skriver om sina barns sömnrutiner, hur dem får dem att somna och hur länge dem sover. Efter att ha läst ett dussintals bloggar så känner jag mig jäkligt bortskämd.
Jag ska nog inte alls klaga eller känna att jag har det jobbigt då det gäller Lily.

Lily kan nämligen somna helt själv, var och nästan hur som helst.
Min standard rutin är att jag ger henne 140ml ersättning då hon ska äta vilket brukar vara mellan 21-24. Efter att hon rapat och kräkts (vilket hon gör väldigt mycket och ofta nu förtiden) så byter jag hennes blöja, sätter på henne pyjamasen och stoppar ner henne i spjälsängen. Sätter på hennes musikmobil, ger henne nappen och snutten, sedan stänger jag dörren på glänt. Går till soffan, sätter mig, ser på tv eller startar datorn.
-Och sedan har jag en söt dotter som sover i sin säng. Lägger hon sig tidigt (innan 24) sover hon i ett sträck till mellan 5-8 och lägger hon sig vid 01 så kan hon sova till 09:30. När hon vaknar på morgonen byter jag hennes blöja, ger henne mer mat och sedan somnar vi båda om till ca 12. ( Jag sitter alltid uppe flera timmar efter att Lily lagt sig för att få lite egen tid).

Så,   ....så ser vår rutin ut. Jag kanske inte ska klaga ändå??!

Ibörjan var det inte alls så med lilla Lily, då fick jag alltid ha henne på min bröstkorg, hon sov 2-3 h åt gången och skulle sedan äta. Men sen hon började sova alldeles själv (från ca 1,5 månads ålder) så har våra nätter sett ut så.. nåväl dem första 3-4 nätterna vaknade hon lite på nätterna men det gör väl dem flesta.

Så jag får nog allt svälja allt det där med att vara trött, ha jobbiga nätter och vara en sliten mamma.
Jag har nog helt enkelt en jäkla tur. Innan Lily kom så trodde jag att jag skulle få en bebis med kolik som aldrig skulle sova.. men så blev det inte, så jag kan nog också ha tur ibland :)

Nu sussar Lily sött i sin säng och har gjort det sen ca 22.
Själv kommer jag nog vara vaken några timmar till..

Sov så gott på er!

Kommentarer
Nicole:

Vilket fint dop ni hade :)

Och vad fint hon sjöng!



du ska vara glad att Lily är så duktig och somnar själv, det är annat med Nellie ;)

Lägger man henne själv blir hon bara arg och skriker! :P

2010-03-16 @ 10:32:39
URL: http://livinginthepresent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback