Saknar lite.

SKRIVET DEN: 2010-03-27 KLOCKAN: 03:21:15
Under mitt sista år i gymnasiet bodde jag tillsammans med en som hette Dan, även kallad Dan-banan. Vi var väl inte den bästa matchningen om man skulle matcha ihop två människor i samma lägenhet, nej det kan jag inte påstå. Dan är ett år yngre än mig. Vi gick i samma klass, jobbade på samma jobb.. och ja bodde ihop i en två och en halva. Dan fick det lilla rummet eftersom jag bodde där innan han fick flytta in och bli min "room-mate".. Första dagarna gick det väl an, men efter att tiden gick så blev vi varandras stora irritationsmoment.

Danbanan tog hem brudar, och det hade jag väl egentligen inget emot, förutom att dem kanske var en aning unga, en aning 14, och en aning högljudda. Till slut så var vi som syskon, jag och dan. Vi bråkade varje dag! Om små skit saker. Haha. . Men förutom allt det.. så hade vi så jävla roligt. Och jag har så många minnen från den tiden som jag fortfarande idag kan sitta och asgarva åt.  Det roliga var väl att vi kunde vara ganska taskiga mot varann men ingen av oss tog ändå illa upp...

som tex hittade några inlägg från den tiden:

" Haft himla kul idag efter skolan, retas med dan så min kissblåsa höll på spricka.
hans karlsonger, på "snygga tjejen bredvids dörrhandtag" osv.. sen skynda att låsa dörren medan han är ute och hämtar dem. haha. (dålig humor malin, jag vet) Men jag skyller på Arvidsjaur och den lilla orten, där inget annat finns att göra på "fritiden". "

"Jag lurade idag dan att jag köpt en hund, trodde han skulle bli sur/arg, och det var liksom hela vitsen med skämtet, men istället blev han glad och sprattlig och liksom förväntans full.. till och med när jag visade bilden på hunden jag sa att jag köpt:
image131

Han kunde allt om rasen och började forska om den på
internet.
Själv tycker jag hunden ser ut som en bajshög.
visst den ser kramgo ut, men stackarn.

Han vet inte att det är ett skämt ännu, fick ju dåligt samvete
nu när han blev så glad.Han som hatade hundar... Kanske får köpa en bajshund till
Dan helt enkelt."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback