Onsdag idag.

SKRIVET DEN: 2010-05-05 KLOCKAN: 14:45:50
Igår hade jag måndag och idag känns det precis som en torsdag?! Nåväl onsdag är det, och det är bara att acceptera hur dagarna faller sig in även om dem känns som andra dagar.. Somnade vi 01 igår och sov till 9-9:30 imorse då Lily vaknade och ville ha mat. Men hon skrek inte sådär som hon brukar göra.. Nej istället låg hon och pruttade med munnen.

Har annars inte hunnit med så mycket idag. Var någon som plingade på min dörr där vid 11. Men eftersom jag stod och klädde på mig så lät jag dem vänta tills jag fått på mig kläderna och då var det ingen bakom dörren längre då jag öppnade. Sprang till fönstret i köket och kollade, då var det en bil som körde iväg och i den satt farmor. Nu fick jag ju dåligt samvete så skyndade på med kläderna och ringde Annika min kusin för att fråga efter hennes mobil nummer. Men farmor var hos Annika, vilken tur! Hon skulle komma lite senare idag istället.

Håller just nu på att ladda kamerabatterierna så jag kan redigera lite foton jag tog igår & idag. Men dem laddas inte snabbt så snart överför jag dem med det lilla batteri som kan finnas där.
Lily tar sig just nu en tupplur. När jag bytte kläder på henne idag så fick jag syn på ett läskigt stort rött märke under ena hennes arm. Det var helt geggigt också.. eksem? Smörjde det med babykrämen, den enda jag hade hemma eftersom den andra mystiskt försvann :S Får gå på apoteket och köpa nån bra kräm. Stackars lilla gumman ska inte behöva ha ont.

(dålig bild.. ser värre ut)

Kommentarer
Malin:

Jonas fick ibland eksem bakom öronen och vid halsen. detta för att han spydde så mycket, antar att det väl är ganska frätande på deras ömtåliga hud. Lufta och smörj med inotyol - det är kladdigt och kletigt, men som magi. Inotyol är den bästa salvan som finns - hjälper mot allt.

mvh/Malin

2010-05-05 @ 19:26:38
URL: http://myreasonwhy.blogg.se/
Kajsa:

Det såg inge kul ut.. Tycker att du ska tvätta med vanligt vatten, inge tvål ellerr så. Torka försiktigt torrt och låta lufta mycket. Om du vill kan du använda lite olja att stryka på. Eller använda mirakelsalvan Bepanthen eller inotyol. Jag tror inte att det är eksem utan hon har säkert blivit fuktig där och sen har det blivit irreterat. Ger det inte med sig tycker jag absolut att du ska ta upp det med Kicki.

2010-05-05 @ 22:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback